الله‌وردی مطرح کرد؛

ایجاد بازارچه موقت نوروزی برای دستفروشان/ شناسنامه دار شدن درختان منطقه 6

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6 گفت: اولین بازارچه موقت نوروزی به منظور ساماندهی دستفروشان در منطقه برپا می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهرشاد الله‌وردی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6 در نشست خبری که بعدازظهر روز گذشته برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به افزایش و تجهیز سرای محلات و مساجد سطح منطقه در حال حاضر سرانه فرهنگی این منطقه 22 هزار و 342 مترمربع است که این سرانه تا پیش از سال 92 تعداد 12 هزار و 723 متر مربع بوده که در واقع بیش از 50 درصد رشد یافته و هم اکنون سرانه فرهنگی هر فرد از 24 به 57 سانتی متر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه افزایش سرانه های فرهنگی و ورزشی با توجه به تراکم بافت و قیمت بهای بالای عرضه ملک در منطقه صورت گرفته است، ادامه داد: سرانه ورزشی در سال های گذشته 22 هزار و 883 متر مربع بوده و امسال نیز این رقم به 47 هزار و 900 متر مربع رسیده است.

الله وردی تصریح کرد: دو مجموعه شهردخت که ویژه دختران دانشجوی با شرایط سنی خاص بوده و مجموعه شهربانو که بدون محدودیت و شرایط سنی مهیا بوده از اقدامات مهم در حوزه امور زنان است که قیمت بلیت برای ارایه خدمات در این دو مجموعه براساس مصوبه اداره ورزش و با کمترین میزان نرخ است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 6 با اشاره به فعالیت اثر بخش مدیران سراهای محلات برای ارتباط با شهروندان، اضافه کرد: در جهت آگاه سازی شهروندان پیرامون موضوع سبک زندگی، ازدواج، کاهش آسیب های اجتماعی و غیره کارگاه های آموزشی با حضور اساتید مجرب در سرای محلات، مدارس، خوابگاه های دانشجویی برگزار می شود.

وی در خصوص برنامه های استقبال از بهار در سطح منطقه افزود: مهم ترین برنامه در این راستا، برپایی تور گردشگردی و تهران گردی است که اطلاع رسانی آن توسط سه ایستگاه واقع در خیابان انقلاب، ولیعصر(عج) و پارک ساعی همچین تماس با سامانه 137 انجام می شود و در این پایگاه ها نیز پکیج هایی شامل مسیرها و نقشه گردشگری تهران، بن کارت و کارت بلیت اعتباری توزیع خواهد شد.

الله وردی بیان کرد: طرح یک عالمه درخت، اسکان مسافران نوروزی، توزیع کتاب صوتی اطلاعات منطقه و مسیرهای گردشگری، برپایی تورهای تهران گردی برای 65 خانواده شهید و نیازمند در مکان هایی مانند پارک آب و آتش، باغ موزه دفاع مقدس، پل طبیعت و غیره همچنین چکاب پزشکی شهروندان از جمله برنامه های استقبال از بهار 96 است. 

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6 خاطر نشان کرد:با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال برنامه هایی از جمله میهمانی لاله ها، غبار روبی مزار شهدای گمنام در سطح محدوده، برپایی دعای کمیل در هیئت رزمندگان اسلام فاطمی برگزار می شود همچنین اجرای طرح نگین آفرینش، مادران آسمانی در 60 نقطه منطقه و دیدار از خانواده های شهدا  به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) انجام می شود.

وی با بیان اینکه برای روز 13 فروردین برنامه سفره طبیعت و ایستگاه های ورزش همگانی در یک هزار پارک تهران بر پا می شود، اذعان کرد: در راستای طرح باغستان رسانه که در پارک لاله و سطح منطقه انجام می شود. برای هر درخت که کاشته می شود یک سندی تهیه و امضا شده که در این طرح هر شخصی درختی را با نیتی کاشته در این سند قید می شود.

الله وردی افزود: به منظور حمایت از نیازمندان با همکاری خیران و قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در 4 نوبت کالابرگ نوروزی میان اقشار محروم منطقه توزیع می شود که در نوروز سال 95 حدود 5 هزار کالابرگ نوروزی  میان آنان توزیع شد که این افراد از طریق اداره آسیب های اجتماعی، امور بانوان منطقه و کمیته امداد شناسایی شدند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6 در خصوص ساماندهی دستفروشان سطح منطقه در روزهای پایانی سال یاد آور شد: بر این اساس بازارچه موقت بهاری که اولین بازارچه نوروزی دستفروشان است، در خیابان مظفر تا پایان سال دایر است.

وی تأکید کرد: به منظور توانمندسازی و زنان سرپرست خانوار و حتی برای آقایان به جهت ورود به بازار کار و اشتغال زایی نیز مراکز مهارت آموزی کوثر با ارایه مدرک سازمان فنی و حرفه ای نیز اقدام به آموزش این افراد می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار