اصفهان؛

حدود یک هزار و 200 نفر از معتادان متجاهر در اصفهان هستند

استاندار اصفهان گفت: بر اساس برآورد صورت گرفته حدود یک هزار و 200 نفر از این معتادان در اصفهان بوده که از این تعداد صد نفر زن هستند و در شهر اصفهان به طور تقریبی 400 نفر معتاد متجاهر شناسایی‌ شده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور در دوازدهمین جلسه‌ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به تعطیلات سال نو، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که در این ایام بیش از 3 میلیون مسافر برای گذراندن تعطیلات و استفاده از جاذبه‌های گردشگری به اصفهان سفر کنند.

وی با بیان اینکه در جلسه‌ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برنامه‌ خاصی برای این ایام تدوین شده است، افزود: این برنامه مورد تأیید وزیر کشور نیز قرار گرفته است، طبق این برنامه معتادان متجاهر با هماهنگی پلیس و بهزیستی جمع‌آوری خواهند شد.

استاندار اصفهان به تشریح این برنامه پرداخت و گفت: در استان اصفهان تعداد معدودی معتاد متجاهر وجود دارند که مشکلاتی از جمله ایجاد منظر نازیبا در شهر و سرقت از مسافران ایجاد می‌کنند که این مشکلات در شأن اصفهان نیست.

زرگرپور ادامه داد: بر اساس برآورد صورت گرفته حدود یک هزار و 200 نفر از این معتادان در اصفهان بوده که از این تعداد صد نفر زن هستند و در شهر اصفهان به طور تقریبی 400 نفر معتاد متجاهر شناسایی‌ شده‌اند.

وی بیان داشت: بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته از هفته‌ آینده تمامی معتادان متجاهر با تمرکز بر شهر اصفهان جمع‌آوری خواهند شد و به مراکز ماده‌ 15 و 16 اعزام خواهند شد و در طول این مدت که بیش از یک ماه خواهد بود هم منظر شهر زیبا خواهد شد و هم به نحوی از سرقت‌های خردی که در مکان‌های اسکان مسافران و گردشگران صورت می‌گیرد جلوگیری خواهد شد و این معتادان نیز تحت درمان قرار خواهند گرفت.

استاندار اصفهان در ادامه به فعالیت خیریه‌ها در زمینه‌ پیشگیری از مواد مخدر اشاره کرد و عنوان داشت: خیران در موضوعات مختلف فعالیت می‌کنند ولی خیریه‌ای که کار فرهنگی می‌کند و در رابطه با پیشگیری از مواد مخدر دخالت می‌کند برای نخستین بار در استان اصفهان آغاز به کار کرده است که تجربه‌ بسیار خوبی در اصفهان بوده و الگویی برای دیگر استان‌ها شده است و باید با این فعالیت‌ها اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را قدم به قدم متجلی کنیم.

زرگرپور تأکید کرد: باید این‌گونه خیریه‌ها افزایش یابند چرا که می‌توانند در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر بسیار مؤثر عمل کنند و در کنار آن باید ساختاری برای خیران ایجاد شود که خدمات آن‌ها همپوشانی نداشته باشد و در هم‌افزایی با یکدیگر فعالیت کنند.

وی در پایان میزان کشفیات مواد مخدر را 38 تن خواند و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش داشته است.

گفتنی است در این جلسه گزارش‌هایی از جلسات مواد مخدر فرمانداری‌ها و کمیته‌ها و کمیته‌ شناسایی اموال و دارایی‌های قاچاقچیان، اقدامات مجمع خیران پیشگیری از اعتیاد امام حسن عسکری(ع) و روند اجرای طرح کرامت در شهرستان فلاورجان به جلسه ارائه شد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.