کاشت ۳۰ هزار هکتار از بیابان‌های خوزستان / بسیج مردم خوزستان را تنها نمی‌گذارد

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: اگر دولت آماده باشد برای سال ۹۶ آماده نهال‌کاری در ۳۰هزار هکتار از بیابان‌های خوزستان هستیم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ نعمان غلامی رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: عصر امروز در حاشیه مراسم کاشت نهال در کانون ریزگرد‌های استان خوزستان با اشاره به تفاهم‌نامه جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی اظهار کرد: این تفاهم‌نامه به منظور انجام کار در 450 هزار هکتار آبخیزداری و 50 هزار هکتار نیز طرح بیابان‌زدایی در کشور است.

وی با بیان اینکه بسیج از تمام توان خود برای کشت نهال به دولت کمک خواهد کرد، افزود: بسیج در کار بیابان زدایی از نهادهای پیشتاز و همکار با دولت به حساب می‌آید.

رئیس بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه 4 هزار هکتار از طرح‌های بیابان‌زدایی پیشنهاد شده در استان خوزستان است که پس از انجام کار مطالعات اقدامات لازم برای کاشت آغاز شد، تصریح کرد: بسیج این توانایی را دارد تا در کنار اداره منابع طبیعی مطالعات و کار نهال‌کاری را انجام دهد.

غلامی با ابراز امیدواری از اینکه کاشت نهال در کانون ریزگردهای استان خوزستان و شهر اهواز به توانند باعث کاهش ریزگردهای این استان شود، خاطرنشان کرد: گونه‌های مورد استفاده در کانون ریزگردها پس از مطالعات انتخاب شده‌ و امیدواریم بتوانیم تا نیمه فروردین به صورت ضربتی کار کشت نهال‌ها را به پایان برسانیم.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.