اصفهان؛

به حرمت خون شهدای آتش نشان، چهارشنبه سوری را چهارشنبه سوزی نکنیم

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: سازمان آتش نشانی مانند سال های گذشته در شب آخرین چهارشنبه سال در آماده باش کامل قرار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهزاد بزرگزاد در برنامه تلويزيوني «اينجااصفهان» اظهار كرد: خودروهای آتش نشانی امشب در مکان‌های شلوغ و پرترافیک شهر مستقر هستند تا در صورت بروز حادثه سریعتر خود را به محل حادثه برسانند.
وی با اشاره به اینکه بیش از 10خودرو سبک و سنگین آتش نشانی در شهر مستقر هستند، ادامه داد: همچنین موتورهای گشت آتش نشانی در سطح شهر تردد می کنند تا در صورت بروز حادثه سریعتر خود را به محل حادثه برسانند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی با اشاره به اقدامات فرهنگی سازمان برای جلوگيري از حوادث احتمالي در چهارشنبه سوري افزود: بروشورهايي حاوي اطلاعات لازم در رابطه با مواد شيميايي توزیع شده است همچنین برای کاهش حوادث تذکرات لازم از طریق تلویزیون و رادیو به شهروندان داده می شود.
بزرگزاد خاطرنشان کرد: خطر اشتعال بنزين بيشتر از نفت است لذا خانواده ها باید در اين زمينه دقت لازم را داشته و نكات ايمني را به فرزندان خود آموزش دهند.
وی اظهار کرد: از رنگ فروش ها نیز درخواست می شود که تا در صورت تقاضا براي خريد مواد شيميايي از فروش آن به نوجوانان و جوانان خودداري کنند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی تاکیدکرد:: مهم ترين اصل در جلوگيري از بروز حوادث قطعا پدر و مادرها هستند كه مي توانند تاثير بسزايي بگذارند.
بزرگزاد با اشاره به اینکه در ايام چهارشنبه سوري نمودار حوادث بسيار رشد مي كند، بنابراین بايد به موارد و نكات ايمني توجه كرد، گفت: البته يك نكته اي كه وجود دارد فرهنگ مردم بسيار قوي و غني شده و حادثه ها به حداقل رسيده و اميدواريم شبي بدون حادثه اي را داشته باشيم .
وي در رابطه با حوادث چهارشنبه آخر سال تاكيد كرد: اگر آتش نشان ها را دوست داريد و اگر يكي دو ماه پيش با آن عظمت آتش نشان ها را به نيكي ياد كرديد يك آتش نشان هم اينجا اعلام مي كند كه اين نکات ایمنی را چهارشنبه اخر سال مد نظر قرار دهند و شب چهارشنبه سوری را به چهارشنبه سوزی تبدیل نکنیم.
وی از شهروندان خواست در محيط هاي باز به خصوص نزديک خودروها، زير تير چراغ برق و کنار درخت ها آتش روشن نكنند.



انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار