گرگان؛

گالیکش دروازه سبز در شرق گلستان

شهرستان گالیکش با دارا بودن زیبایی‌های طبیعی چشم نواز ازجمله مقاصد طبیعت دوستان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛برای مسافران نوروزی که هر ساله از این استان عبور می‌کنند شهرهایی که درمسیر جاده بین المللی قرار دارند همواره از اهمیت بیشتری برخوردار بوده است در این میان شهرستان گالیکش که در منتهی الیه شرقی استان قرار دارد نیز با توجه به مناظر طبیعی، تفریحگاههای زیبا و وجود آثار باستانی صنایع دستی متنوع خود پذیرای گردشگران و مسافرانی است که قصد عبور از این شهرستان را دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان درباره جاذبه‌های گردشگری این شهرستان گفت: این شهرستان که به نوعی به عنوان گلوگاه استان نیز شناخته می‌شود دارای ۲۱ مقصد گردشگری است از آبشار‌های زیبا و چشمه‌های جوشان در میان جنگل‌های انبوه تا غار هایی که دربرخی از آن‌ها قدمت حضور انسان در آن همچون غار کیارام به ۱۰۰ هزار سال پیش و دوره پارینه سنگی میانه می‌رسد.

فرمانی افزود: غار کیارام که درفاصله ۳۵ کیلومتری شهرستان گالیکش و در ۶ کیلومتری ضلع شرقی روستای فرنگ قراردارد که به سبب قرار گرفتن در مجاورت روستای کیارام به این نام معروف است دارای سقفی از جنس رسوبات سنگ آهکی بوده و به خاطر وجود نور کافی در غار تقریباً تا انتهای آن روشن است.
 
 
گالیکش دروازه سبز در شرق گلستان 

وی در ادامه افزود: مسیر دسترسی به این غار تا روستای کیارام مسیری قابل تردد با خودرو بوده، اما برای دست رسی به خود غار نیاز به ساعاتی پیاده روی است.
فرمانی اضافه کرد: آبشار زیبای لوه که مجموعه‌ای است از چند آبشار پی در پی که ارتفاع برخی از آن‌ها به ۱۵ متر هم می‌رسد در میان جنگلهای انبوه پهن برگ منظره بدیعی ایجاد نموده است.

این آبشار فاصله در ۲۰ کیلومتری این شهرستان و کنار روستایی به همین نام قرار دارد، مسیر دسترسی به این آبشار آسفالته بوده و از کنار جاده تا خود آبشار تن‌ها ۵۰۰ متر فاصله است که آن را باید پیاده پیمود.
 
گالیکش دروازه سبز در شرق گلستان 

وی بیان کرد: مسافران نوروزی همچنین می‌توانند در مسیر عبوری خود از میان پارک ملی گلستان درکنار مناظر زیبای این پارک سری هم به آبشار صخره‌ای ۱۹ متری گلستان که محیط اطراف آن پوشش درختان جنگلی پهن برگ خزری است نیز بزنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان همچنین افزود: مسافران میتوانند برای آشنایی بیشتر با حیات وحش استان از موزه حیات وحش میرزا بایلو پارک ملی گلستان که در ابتدای شرقی پارک ملی گلستان نیز دیدن کنند. این موزه به معرفی نمونه‌های تاکسیدرمی شده حیات وحش، گیاهان، حشرات، فسیل‌ها می‌پردازد.
 
گالیکش دروازه سبز در شرق گلستان 

از جمله اماکن گردشگری و باستانی شهرستان گالیکش می‌توان به پارک ملی گلستان، آبشارهای لوه، آق سو، گلستان، موزه‌های حیات وحش و تاریخ طبیعی پارک ملی گلستان، آق چشمه، چشمه لال، ماهی پران، دشت حلقه، غارهای سیدرشید، فرنگ، وکیارام، ماران کوه و کهنه حمام اشاره نمود.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/م
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.