مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خبر داد :

ارائه بیش از 764هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به روستاییان و عشایر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان وبلوچستان از ارائه بیش از 764هزار نفر- ساعت آموزش مهارتی به روستاییان و عشایر استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،محمد جهانتیغی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با اعلام این خبر گفت : از ابتدای سال جاری تا کنون 764 هزار و 339 نفر- ساعت آموزشهای فنی و حرفه ای در روستاها و عشایر استان در راستای ایجاد اشتغال پایدار در بین روستائیان و توسعه وارتقای سطح زندگی جوامع روستایی وعشایری ارائه شده است . 

جهانتیغی افزود : از مجموع آموزشهای مهارتی ارائه شده 79 هزار و 684 نفر- ساعت آموزش معادل 289 نفر-دوره آموزشی در کارگاه های عشایری و 684 هزار و 655 نفر- ساعت معادل 4هزار و 32نفر-دوره آموزشی در کارگاه های روستایی برای متقاضیان به اجرا در آمده است . 

وی تصریح کرد : آموزشهای فنی و حرفه ای، عموما جهت ایجاد فرصتهای شغلی برای افراد است و درحالیکه بیکاری پنهان بخصوص در مناطق روستایی، می تواند زمینه ساز بسیاری از بحرانها باشد آموزشهای فنی و حرفه ای به روستاییان و عشایر، این امکان را به آنان می بخشد نقشهای بیشتر و متنوع تری را در جامعه داشته و بر درآمد شخصی و ملی بیفزایند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: توانمندسازی مهارتی عشایر و روستاییان و ارائه آموزش‌های بازار محور به آنها به طور جدی توسط سازمان فنی و حرفه‌ای پیگیری می‌شود چرا که رونق زندگی روستائیان به معنی حرکت چرخه تولید درکشور است . 

 جهانتیغی اظهار داشت :  توسعه روستایی بر اهداف مشخص بنا نهاده شده است که از جمله آنها افزایش تولیدات کشاورزی، استفاده بهتر از منابع کمیاب، استفاده بهتر از سرمایه، ایجاد فرصتهای اشتغال، توزیع مجدد درآمد، ارتقای سطح زندگی جمعیتهای روستایی و مشارکت در سطح جامعه است و آموشهای فنی و حرفه تحقق این اهداف را امکانپذیر خواهد کرد .  


انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار