حجت الاسلام و المسلمین صادقی در همایش ملی صبر؛

همایش صبر مصداق همگرایی قوای سه گانه است

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: هماش ملی صبر مصداق همگرایی قوای سه گانه است.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی و قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه و رئیس ستاد ملی صبر در نخستین همایش ملی صبر که در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار داشت: کسانی که صبر پیشه می کنند، نزد خداوند از اجر بالایی برخوردارند؛ کسانی که بدی می بینند و خوبی می کنند؛ کسانی هستند که انفاق می کنند و به دنبال جهالت نمی روند.

وی ادامه داد: باید روز به روز به قرآن نزدیکتر شویم و سطح گذشت و صبر را بالا ببریم. باید ضمن اشدا علی الکفار؛ در بین خودمان رحما بینهم باشیم؛ درست مانند پیامبر(ٌص) که این گونه عمل می کرد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: این همایش به عنوان مصداقی برای همدلی و همگرایی قوای سه گانه با یکدیگر است.

رئیس ستاد ملی صبر تصریح کرد: صبر هم در آیین دینی و هم در آیین مذهبی ما سفارش شده است و بردباری و صبر باعث بالا رفتن مدارج انسانی فرد است. جامعه ما دارای عواطف بالای انسانی است که از زمان قبل از اسلام وجود داشته است.

صادقی ادامه داد: فرهنگ ایران هیچ‌گاه شامل بدرفتاری و خشونت و خونریزی نبوده و این روند فرهنگی با ورود اسلام به کشور متعالی تر شده است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به زمان انتخابات خاطرنشان کرد: ما هرچه که هستیم، باید بهتر شویم و صبر و بردباری را پیشه کنیم. سیاستمداران ما باید در مقابل یکدیگر صبر پیشه کنند و با یکدیگر مهربان‌تر برخورد کنند؛ زیرا مردم می بینند و یاد می گیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار