معاون استاندار مرکزی:

آماده واگذاری زمین برای سرمایه‌گذاری چینی‌ها در استان مرکزی هستیم

معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی گفت: آماده واگذاری زمین برای سرمایه‌گذاری چینی‌ها در استان مرکزی هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ ظفر افشون عصر امروز در نشست کارگروه توسعه سرمایه‌گذاری استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده برای جذب سرمایه‌گذار در استان مرکزی اظهار داشت: درفضای بعد از برجام شاهد حضور کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری درایران هستیم این درحالی است که کشور چین با هیئت ایرانی در مذاکرات هم همراهی داشته رغبت بیشتری برای سرمایه‌گذاری و افزایش روابط اقتصادی در کشور ایران نشان داده است.
 
وی افزود: نخست وزیر کشور چین در سال های اخیر سفری به کشور ایران داشت که در این سفر وزاری صنعت دو کشور تفاهم‌نامه همکاری در راستای ایجاد شهرک‌های صنعتی امضا کردند و کشور چین آمادگی دارد تا در نقاط مستعد کشور اقدام به ساخت شهرک صنعتی بکند.
 
معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی با اشاره به ظرفیت‌های استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بسیاری است که باتوجه به ظرفیت‌هایی مانند وجود فرودگاه، قرارگرفتن در محور کریدوری مواصلاتی کشور، تنوع آب و هوایی و صنایع بسیار زیاد موجود در استان موقعیت خوبی برای سرمایه گذاری خارجی فراهم شده است.     
 
وی ادامه داد: موضوع سرمایه‌گذاری در استان مرکزی توسط هیئت‌های تجاری چینی در مراحل پایانی قرار دارد که البته در این راستا و همانطور که قبلا اعلام کرده ایم، آماده همکاری با کشور چین برای سرمایه‌گذاری هستیم و در هرنقطه‌ای از استان آماده واگذاری زمین برای اجرای پروژه‌های خارجی هستیم.
 
افشون بیان کرد: این درحالی است که در شهرستان ساوه باتوجه به وسعت و حجم وجود صنایع و واحدهای تولیدی ظرفیت برای سرمایه‌گذاری‌ها بیش از جاهای دیگر استان مرکزی فراهم است.
 
معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی با اشاره به ضرورت جذب سرمایه‌گذار خارجی گفت: انشاءالله با وجود امنیتی که در ایران برقرار است و سبب جذب سرمایه‌گذاران خارجی می‌شود بتوانیم به رونق موردنظر دست یابیم.
 
وی اضافه کرد: در حال حاضر زمینه سرمایه‌گذاری در استان مرکزی نسبت به سایر استان‌ها راحت‌تر بوده و سبب جذب سرمایه‌گذاران خارجی می‌شود.
 
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.