آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی سوریه؛

انهدام مواضع جبهه‌النصره در درعا/ ورود تفنگ‌داران دریایی آمریکا به حسکه/ وقتی محور "آنکارا- واشنگتن" از سرخوردگی تروریست‌ها بی‌تاب می‌شود!

خبرهایی از دخالت گسترده نظامی ارتش ترکیه و تفنگ‌داران آمریکایی در شرق سوریه ‌به‌گوش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در شرایطی که نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت به پیشروی‌های قابل توجهی در شرق حلب و برخی از مناطق دیرالزور دست یافتند، اما گویا دشمنان محور مقاومت استقرار آرامش و امنیت شهروندان سوری را تاب نمی‌آورند.

لذا خبرهایی از دخالت‌های گسترده‌تر نظامیان ارتش ترکیه و حضور تفنگ‌داران آمریکایی در مناطق شمالی و شرقی سوریه به‌گوش می‌رسد.
 
*حمله داعش به فرودگاه نظامی دیرالزور ناکام ماند
 
انهدام مواضع جبهه‌النصره در درعا/ ورود تفنگ‌داران دریایی آمریکا به حسکه/ وقتی  
 
خبرگزاری اعلام‌الحربی نوشت: ارتش سوریه حمله تروریست‌های داعش را به محورهای فرودگاه نظامی و منطقه "لواءالتامین" در جنوب شهر دیرالزور و هم‌چنین محور شرقی این شهر را خنثی کردند.

نیروهای سوری در این عملیات ضمن بهره‌گیری از انواع تسلیحات سبک و سنگین، با استفاده از آتش توپخانه مواضع تروریست‌ها را در روستای "الجفره" مورد اصابت قرار دادند.
 
*انهدام مواضع و تجهیزات جبهه‌النصره در درعا/ ایستگاه برق "التحویل" تدمر به‌کنترل ارتش سوریه درآمد
 
انهدام مواضع جبهه‌النصره در درعا/ ورود تفنگ‌داران دریایی آمریکا به حسکه/ وقتی  
 
به‌نقل از منابع نظامی؛ نظامیان سوری مرکز تجمع و تحرکات عناصر جبهه‌النصره را در مناطق "دوار المصری، بناء کتاکیت، مبنی البرید، محله‌های الکرک و العباسیه و جاده السد" در شهر درعا را هدف قرار دادند.
 
به‌دنبال این حملات ضمن کشته و زخمی شدن شماری از عناصر تروریستی، دو خودروی مجهز به مسلسل، استحکامات دفاعی و مقر توپخانه‌ای متعلق به جبهه‌النصره منهدم شد و یک دستگاه تانک تروریست‌ها نیز آسیب دیده و سرنشینان آن به‌هلاکت رسیدند.
 
انهدام مواضع جبهه‌النصره در درعا/ ورود تفنگ‌داران دریایی آمریکا به حسکه/ وقتی  
 
ارتش سوریه با همراهی رزمندگان مقاومت موفق شدند بر منطقه "سبخه الموح" و ایستگاه برق "التحویل" در حومه شهر تدمر مسلط شوند.
 
تلویزیون سوریه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور مقر تجمع و حضور تروریست‌های داعش را در مناطق "فرودگاه نظامی، کارخانه سیمان، المقابر، سریه جنید، الثرده، شرکت برق لواءالتامین و معبر الجفره" در دیرالزور را هدف قرار داد که در این عملیات شماری از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.
 
*ورود تفنگ‌داران دریایی ارتش آمریکا به فرودگاه حسکه
 
انهدام مواضع جبهه‌النصره در درعا/ ورود تفنگ‌داران دریایی آمریکا به حسکه/ وقتی  
 
از حسکه و حومه آن خبر می‌رسد که به‌نقل از مرکز هماهنگی عناصر مسلح تروریستی؛ ده‌ها تن از تفنگ‌داران دریایی ارتش آمریکا همراه با سیستم توپخانه‌ای دریایی (با توانایی شلیک گلوله‌های 155 میلی‌متری) به فرودگاه "رمیلان" در حومه شمال شرقی حسکه رسیدند.
 
*گسترش مداخلات ارتش ترکیه در شمال سوریه
 
انهدام مواضع جبهه‌النصره در درعا/ ورود تفنگ‌داران دریایی آمریکا به حسکه/ وقتی  
 
اما تحولات رقه و حومه آن از جنایت ارتش ترکیه علیه شهروندان این منطقه حکایت دارد. نظامیان ترکیه 3 تن از شهروندان رقه را که در حال گذر از روستای "ام صهاریج" شهر "تل ابیض" بودند، هدف قرار دادند.

نیروهای ارتش ترکیه هم‌چنین 25 منزل مسکونی در این منطقه را ویران کرده و با شخم زدن زمین‌های این ناحیه، 100 اصله درخت را در نوار مرزی با سوریه در غرب شهر "تل ابیض" قطع کردند.

به‌نقل از منابع وابسته به تروریست‌ها، عناصر داعش اجازه خروج شهروندان شهر رقه را به سوی حومه شرقی و غربی این شهر صادر کردند.
 
انهدام مواضع جبهه‌النصره در درعا/ ورود تفنگ‌داران دریایی آمریکا به حسکه/ وقتی  
 
در حالی که روند تحولات میدانی به‌نفع رزمندگان مقاومت سوری در جریان است اما حامیان همیشگی محور تروریسم، این بار نیز سرخوردگی و شکست تروریست‌های دست‌پرورده خود را تاب نیاورده و به‌طور مستقیم وارد معرکه شده‌اند.

اکنون آمریکا به‌عنوان مولد جریان‌های تروریستی در منطقه، مثل همیشه به بهانه نخ‌نما شده مقابله با تروریسم، ضمن نقض حاکمیت ارضی دولت قانونی سوریه، تفنگ‌داران خود را به مناطق شرقی این کشور وارد کرده است.   

حقیقت آن است که با به‌شماره افتادن نفس‌های محور تروریسم در عراق و سوریه، دولت جدید کاخ‌سفید چاره کار را در دخالت مستقیم نظامی در این کشورها می‌بیند.
 
از سوی دیگر نیز دولت اردوغان که حق به‌سزایی در پیدایش و ادامه حیات منحوس گروه‌های تروریستی در منطقه داشته، اکنون با تراشیدن بهانه‌هایی از جنس حفظ امنیت مرزهای خود و مبارزه با تروریست‌ها، به انجام حملات علیه شهروندان سوری و دخالت نظامی در این کشور مبادرت می‌ورزد.
 
گزارش از: وحید امیدی موحد
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
1111
۰۸:۲۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
ترکیه چی میگه دیگه. بادمجونم خودشو قاطی میوه ها می کنه
آخرین اخبار