زندان زنان از دست تروریستهای داعش آزاد شد

نیروهای مبارز عراقی موفق شدند زندانی را که تعدادی از زنان و دختران عراقی در آن اسیر داعش بودند از این گروهک بازپس بگیرند.

زندان زنان از دست تروریستهای داعش آزاد شدبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به گفته مقامات رسمی عراق، نیروهای پیشرو این کشور در غرب موصل موفق شدند زندانی را که داعش زنان عراقی را در آن به اسارت گرفته بود باز پس بگیرند. این زندان پیش از این یک کارخانه نساجی بوده است. حدود 300 زن در این مکان زندانی بودند. زندان مذکور در غرب موصل بین المنصور و وادی الحجر واقع شده و یکشنبه شب به دست نیروهای عراقی افتاد.

زنان آزادشده قرار است به اردوگاه آوارگان در شمال موصل منتقل شوند؛ جایی که هویت شان شناسایی و تحویل خانواده هایشان داده می شوند. با وجود اینکه زندان به طور کامل به دست نیروهای عراقی افتاده اما به دلیل وجود تک تیراندازهای داعشی در اطراف آن، هنوز کار انتقال زنان انجام نگرفته است.

سن این زنان بین 20 تا 70 سال است و برخی از آنها به زبان کردی عراقی صحبت می کنند و این یعنی اینکه تعدادی از آنها زنان و دختران ایزدی هستند. گروهک تروریستی داعش در سال 2014 به روستاهای ایزدی نشین عراق حمله کرد و 5000 تن از مردان را کشت و تعداد زیادی از زنان، دختران و کودکان ایزدی را به اسارت برد. این زنان و دختران در این مدت بارها مورد تجاوز جنسی نیروهای داعشی قرار گرفتند در حالی که کودکان نیز تحت آموزشهای فکری و عقیدتی تروریستها بودند.

گفته میشود هنوز حدود 2500 کودک و زن ایزدی همچنان در مناطق تحت سلطه این گروهک زندگی می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار