مشهد؛

تجليل از مدال آوران خراساني

در مراسمي از مدال آوران خراساني هفدهمين مسابقات ملي مهارت تجليل شد.

تجليل از مدال آوران خراسانيبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوي در اين مراسم گفت: فنی و حرفه ای نقص ها و انتقادات وارده به آموزش های رسمی را برطرف کرده و پوشانده است .
حسینی نوآورانه نبودن و فقدان خلاقیت، آموزش تفکر همگرا و غیر کاربردی، آموزش های غیرمهارتی و غیر عملیاتی را از جمله انتقادات وارده به آموزش های تخصصی از سوی متولیان آموزش عالی برشمرد .

معاون استاندار خراسان رضوی آموزش های فنی حرفه ای و مهارتی را رفع کننده همه نقایص وارده به آموزش های رسمی توصیف و بیان کرد: از دیگر نقایصی که می توان به دانشگاهها و آموزش های آنان وارد کرد فقدان تعادل در میان دانشجویان نظری و عملی است .

او با بیان اینکه سعی شده این معضل در آموزش و پرورش برطرف شود افزود: هم اینک 41 درصد دانش آموزان خراسان رضوی در هنرستان ها تحصیل می کنند که میانگین این شاخص در کشور 38 درصد است .

حسینی گفت: امروز کشور به شدت به آموزش های کاربردی و مهارتی نیاز دارد. پدیده کنکور ضربه شدیدی به نظام آموزشی زده است لذا به آموزش و پرورش ارگانیک و جامعه محور نیازمندیم که خوشبختانه در عرصه فنی و حرفه ای این مهم محقق شده است .

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: آموزش های فنی و حرفه ای گامی برای عدالت آموزشی هستند و موجب توانمندسازی افراد می شوند .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: توسعه آموزش های مهارتی و فنی از نیاز های امروز جامعه است که در این زمینه کمک و مشارکت سایر سازمانها و دستگاهها و نیز جلوگیری از موازی کاری های بی اثر در این زمینه بسیار مهم است .

افشين رحيمي به فعالیت 63 مرکز آموزش در سکونت گاه های غیر رسمی خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: هم اینک 53 نقطه از پهنه های سکونت گاه های غیر رسمی مشهد زیر پوشش آموزشهای فنی و حرفه ای و مراکز فعال در این زمینه است  .

در چارچوب هفدهمین مسابقات ملی مهارت، خراسان رضوی موفق به کسب سه مدال طلا، سه مدال نقره و سه دیپلم افتخار شد.

این مدال آوران بعد از شرکت در اردوی آماده سازی برای حضور در مسابقات جهانی 2017 در ابوظبی انتخاب می شوند.
انتهای پیام// ف ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.