شیراز؛

ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول

طرح ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول عملیاتی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ زمانی مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: طرح ساخت سرپناه و مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول در قالب تفاهم‌نامه‌ای با دستگاه‌های مسئول عملیاتی شده است.

وی در بازدید حق شناس معاون مسکن ‌شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌ کشور از طرح 492 واحدی نشاط شیراز اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه برای 725 خانواده زمین و تسهیلات و برای 304 خانواده تسهیلات ساخت مسکن فراهم می‌شود.

زمانی با بیان اینکه در این تفاهم‌نامه مقرر شده در نقاط شهری از 150 میلیون ریال کمک بلاعوض بنیاد مستضعفان، 100 میلیون ریال کمک بلاعوض بهزیستی استفاده شود افزود: با تامین زمین مناسب از سوی سازمان زمین و مسکن و با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خیران این واحدهای مسکونی ساخته شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه در نقاط روستایی نیز خانواده‌ها از 100 میلیون ریال کمک بلاعوض بنیاد مستضعفان، 60 میلیون ریال کمک بلاعوض بهزیستی و 20میلیون ریال کمک بلاعوض خیران و بنیاد مسکن بهره مند می‌شوند و روستائیان نیز می‌توانند از 150 میلیون ریال تسهیلات مقاوم‌سازی بنیاد مسکن هم برخوردار شوند.

وی همچنین با بیان مشخصات طرح 492 واحدی نشاط سلطان آباد شیراز ادامه داد: عملیات اجرایی طرح 492 واحدی سلطان آباد شیراز موسوم به طرح نشاط اردیبهشت سال  95  آغاز شده، مدت قرار داد این طرح  20 ماهه است و در فاز یک 492 واحد مسکونی ساخته می شود .

زمانی اضافه کرد:  این طرح  در قالب 11 بلوک 7 طبقه به سرانجام می رسد و در هر بلوک 48 واحد مسکونی با سازه بتونی صنعتی ساخته می شود، طرح نشاط  27 درصد در اسکلت و  11 درصد در کل طرح پیشرفت دارد.
 
رسول پروری معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان فارس نیز با تاکید بر لزوم تامین اعتبار و حل مشکلات اجرایی طرح نشاط گفت: برخی مسائل بانکی و اعتباری طرح نشاط حل شده است، پروانه این طرح اصلاح شده و وام و تسهیلات آن نیز از 20 به 30 میلیون افزایش یافته و تا 40 میلیون تومان هم قابل افزایش است .

پروری با بیان اینکه این طرح در زمینی به مساحت  54 هکتار ساخته می شود که 36 هکتار آن  مسکونی است افزود: در این طرح  فضای ورزشی، مسجد،  فضای  تجاری،  فضای آموزشی و فضای سبز در نظر گرفته شده و امکانات یک شهرک کامل برای آن دیده شده است و این موارد در حال طراحی است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
بانوی سنندج
۰۲:۰۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
سلام همچین طرحی رو معرفی کردن ولی هرچی از مددکار مربوطه درمورد طرح و شرایطش سوال میشه؛فقط میگن اطلاع ندارم .اخه این خانواده ها ب کی و کجا مراجعه کنن برای جواب سوالاشون؟