ساری،

خانواده نهادی اجتماعی از نظر اسلام

اسلام خانواده را يک‌ نهاد اجتماعی می‌ داند که اعضای آن ارتباط تنگاتنگ و نزديکی باهم دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام موسوی رئیس امور روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در همایش بصیرت دینی روحانیون عقیدتی سیاسی استان گفت: امکان ندارد نيازی فطرتی در نهاد آدمی وجود داشته باشد اما خداوند بی اجابت آن را رها کند.

وی افزود: اصلی ترين نياز بشر امنيت روحی ،فکری و جسمی است و اين نياز تا کنون به طور کامل بر روی زمين پياده نشده است اما خداوند وعده آن را در کلام مبارکش داده و نبی او نيز فرموده است در آخرالزمان فردی ظهور می کند که بشر را در بهترين وضعيت قرار می دهد.

رئیس امور روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت: اسلام ،خانواده را يک‌ نهاد اجتماعی می‌ داند که اعضای آن ارتباط تنگاتنگ و نزديکی باهم دارند و در یک جامعه کوچک سعادت و شادی اعضای آن به ‌هم وابسته است.

حجت الاسلام موسوی افزود: وقتی از الگوهای غربی بدون شناخت و کورکورانه تقليد می‌کنيم، مفاهيمی را که هم جنس و متناسب با زندگی ما ايرانی‌ها نيست، جايگزين مفاهیم دینی و ایرانی خود می‌کنيم و با همين اقدامات کورکورانه ناخواسته بی‌اعتمادی را به کانون خانواده می‌کشانيم.

وی گفت: يکی از مهم‌ترين و درخشان‌ترين نقطه در انديشه سياسی مقام معظم رهبری، بازخوانی و بازشناسی اسلام ناب از اسلام آمريکايی است، بازشناسی‌ که موجب رهايی از تنگناها و ابهامات ناشی از دگرانديشی و کج فهمی از اسلام است.

رئیس امور روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی ناجا افزود: امروز پياده نظام رسانه‌ای استعمارگران، با بهره‌گيری از اين ظرفيت بزرگ، بی سر و صدا پا در ميدان گذاشتند و در پوشش هموطن و ايرانی اقدام به توليد پيام هايی می‌ کنند که در خوانندگان احساس شرم و حقارت را به وجود می آورند.

حجت الاسلام موسوی افزود: تمسخر اقوام ايرانی، توهين به ريشه‌های انقلاب اسلامی و از سويی ديگر بزرگ‌ نمايی رفاه و آسايش عمومی در کشورهای غربی، پروژه ‌ای نيست که بتوان از سازمانی بودن آن چشم پوشيد و آن را حادثه ‌ای عادی تلقی کرد.

وی گفت: اين طرح در راستای ايجاد حس حقارت در جماعت ايرانی و همچنين برانگيختن حس حسرت در مقابل کشورهای غربی است، که بسياری از هموطنان نادانسته و اندکی هم دانسته، با آن هم‌ قدم شدند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.