فقر آموزشی در حوزه سلامت الکترونیک/ نتوانستیم پاسخگوی شاخص‌های بهداشت جهانی باشیم

دبیر انجمن سلامت الکترونیک ایران با اظهار تاسف در خصوص فقر سلامت الکترونیک در کشور، از ضرورت آموزش فوری گروه‌های پزشکی در این حوزه خبر داد.

فقر آموزشی در حوزه سلامت الکترونیک/ نتوانستیم پاسخگوی شاخص‌های بهداشت جهانی باشیم
سید محمدحسین صدر دبیر انجمن سلامت الکترونیکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تاکید بر اینکه هیچ شاخص‌ و سیاستی مبنی بر همکاری عموم وزارت خانه ها برای تحقق تله مدیسین  و اجرای آن در کشور عملیاتی نشد، بیان کرد: طبق شاخص های اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی (WHO) مبنی بر پیشرفت آموزش‌های پزشکی و پزشکی از راه دور در قالب سلامت الکترونیکی، متاسفانه با گذشت چند سال هنوز نتوانستیم پروفایلی از گزارش‌های مربوط به این مهم را از سوی کشورمان به این سازمان ارائه دهیم. 

وی افزود: طبق مهمترین شاخص‌های سازمان بهداشت جهانی، سلامت موبایل یکی از مهمترین مولفه‌های دستیابی به پزشکی راه دور و حتی فراهم آوری زیر ساخت‌های آن در نقاط محروم است.
 
دبیر انجمن سلامت الکترونیکی ایران با تاکید بر اینکه تله مدیسین و سلامت موبایل مهمترین بخش‌های سلامت الکترونیکی را تشکیل می دهد، افزود: به همین منظور آموزش فوری پنج گروه پزشکی از جمله دندان پزشکان، داروسازان و همچنین رزیدنت ها برای استفاده از سلامت موبایل بسیار حائز اهمیت بوده و در همین راستا باید هر چه سریعتر سیاست‌های لازم الاجرا در این خصوص با کمک دولت و مجلس میسر شود. 
 
صدر اظهار داشت: در خصوص سلامت موبایل و حتی تله مدیسین متاسفانه به علت فقر آموزشی آموزش‌های لازم به گروه‌های پزشکی داده نشده است؛ موضوع مهمی که هم اکنون مانع توسعه این روش‌های نوین ویزیت پزشکی و امکان دسترسی و بهره مندی آن برای نقاط محروم کشور شده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار