ناپدید شدن اموال تاجران و آثار هنرمندان ولایت بلخ در " راه ابریشم"

شماری از تاجران و هنرمندان ولایت بلخ پیرامون توقف و ناپدید شدن اموال تجارتی و آثار شان در عربستان سعودی شکایت دارند.

ناپدید شدن اموال تاجران و آثار هنرمندان ولایت بلخ در به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، صالح محمد خلیق؛ رئیس ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ طی نشست خبری در تشریح ماجرا گفت: حدود یک ماه قبل سفارت عربستان سعودی از هنرمندان و تاجران کشور برای برپایی یک نمایشگاه و عرضه محصولات افغانستان دعوت به عمل آورد.

خلیق ادامه داد: بر اساس دعوت نامه ستاد برگزاری نمایشگاه، ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ و هم چنان اتاق های تجارت این ولایت اموال و آثاری را تهیه و دو هفته قبل به عربستان سعودی (ریاض) فرستادند.

اما وقتی صاحبان اثر به خاطر اخذ ویزه به سفارت عربستان مراجعه نمودند آنها از این موضوع کاملا بی خبر بوده و برای تاجران ویزه صادر نکردند.

رئیس ریاست اطلاعات وفرهنگ ولایت بلخ تصریح کرد: سرنوشت آثار هنرمندان و اموال تاجران که بیش از ۱۰ هزار دالر ارزش دارند و صاحبان آنها با مشکلات و زحمت بسیار آنها را تهیه نموده اند حالا نامعلوم بوده و نمی دانیم که این اموال در کجا است و چی خواهد شد؟


عبدالقادر قادری؛ خبرنگار و مستند ساز، عدم صدور ویزه برای تاجران بلخ را یک کاری عمدی پنداشته عنوان داشت: این یک نوع فریب و توهین به تاجران و فرهنگیان ولایات شمال به خصوص ولایت بلخ از طرف وزارت خارجه و سفارت افغانستان در عربستان سعودی است.
وی تصریح کرد: مسئول تشریفات این نمایشگاه و هماهنگ کننده کارهای اجرایی قبل از همه به عربستان رفته است؛ اما صاحبان اثر که باید در کنار اثرهای خود می بودند از این سفر باز ماندند با این حال مقصر اصلی این قضیه وزارت خارجه و سفارت افغانستان در عربستان است.


رئیس اتاق های تجارت و صنایع ولایت بلخ نیز در در این نشست خبری اظهار داشت: این اتفاق بالای روحیه تاجران تاثیر منفی گذاشته و هیچ گاه حاضر به همکاری با دولت نخواهند شد.


قابل ذکر است نمایشگاه "راه ابریشم" از تاریخ ۲۱ حوت در ریاض پایتخت عربستان سعودی افتتاح گردیده به مدت سه روز به روی بازدید کنندگان باز می باشد هرچند قرار بود در این نمایشگاه که ۷۰ تاجر از سراسر افغانستان شرکت نمایند.


انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار