اهواز؛

چهارشنبه‌سوری یا چهارشنبه‌سوزی

تعهد دانش‌آموزان خوزستانی برای آن که چهارشنبه‌سوری را چهارشنبه‌سوزی نکنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با بیان اینکه چهارشنبه‌سوری یک رسم اجتماعی نیست بلکه یک ناهنجاری مغایر با حقوق انسانی و اجتماعی است، آموزش و پرورش خوزستان یک میثاق‌نامه در این زمینه تدوین کرده است که این میثاق‌نامه در این ایام در مدارس قرائت می‌شود و دانش‌آموزان متعهد می‌شوند که چهارشنبه‌سوری را به چهارشنبه‌سوزی تبدیل نکنند.

مهدی رفیعی دهکردی، اظهار کرد: چهارشنبه‌سوری هرسال خسارت مالی و جانی به وجود می‌آورد و ما به‌هیچ‌عنوان آن را نمی‌پذیریم؛ نمی‌توان این روز را به‌عنوان یک رسم اجتماعی تلقی کرد، بلکه چهارشنبه‌سوری یک ناهنجاری است که با حقوق اجتماعی و انسانی مردم مغایرت دارد.

رفیعی دهکردی تصریح کرد: اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان یک میثاق‌نامه در این زمینه تدوین و هفته گذشته برای مدارس ارسال کرده است. این میثاق‌نامه در این ایام در مدارس قرائت می‌شود و دانش‌آموزان با قرائت آن ازنظر اخلاقی متعهد می‌شوند که چهارشنبه‌سوری را به چهارشنبه‌سوزی تبدیل نکنند و رفتاری شایسته یک شهروند خوزستانی و ایرانی داشته باشند.

وی ادامه داد: البته در مدارس نیز به‌طور ویژه درباره چهارشنبه‌سوری در این ایام با دانش‌آموزان صحبت می‌شود. از خانواده‌ها نیز می‌خواهم که مراقب نوجوانان خود باشند و با ایفای نقش هدایتی خود جلوی اتفاقاتی را که در این روز رخ می‌دهد، بگیرند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار