بجنورد؛

استقرار نیرو های راهداری در جاده ها

به مناسبت ایام نوروز 250 راهدار در جاده هی استان مستقر و به مسافران نوروزی خدمات ارائه می دهند .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ مشتری مدیر راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در نشست حبری بااصحاب رسانه گفت : برای استقبال از مسافران نوروزی 23 تیم گشت راهداری با 209 خودرو ی سبک وسنگین در تمام محور های استا آماده خدمات رسانی هستند .

وی افزود :19 راهدار خانه که از این تعداد 15 ثابت و 4 سیار در جاده های استان مستقر هستند .

وی به استقرار ایستگاه های صلواتی برای رفع خستگی رانندگان در ورودی و خروجی استان اشاره کرد و گفت :پکیج نوروزی برای شناسایی نقاط پر تصادف ،توصیه به رانندگان ، هشدار ،پیشگیری و . . .از جمله خدمات نوروزی است .

سبحانی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز با بیان این که از 25 اسفند ماه تمام طرح های عمرانی در استان متوقف می شود ، گفت : محدودیت ترافیک باری از 22 اسفند در همه آزاد راه ها و محور های استان برای تردد تریلر و کامیون در استان از جنگل گلستان تا فاروج ممنوع است.

وی افزود : روز های 26 تا 30 اسفند و 12 و14 فروردین در محورهای استان تردد تریلر وکامیون از ساعت 12 تا 22 ممنوع است.

سبحانی اظهار کرد :در محورهای اسفراین روزهای 28 ،29، و 30 اسفند این محدودیت وجود دارد .

وی تصریح کرد : امسال 161 دستگاه ناوگان عمومی اتوبوس، مینی بوس و سواری در استان با ظرفیت 11 هزار صندلی آماده خدمات رسانی به مسافران هستند که سال گذشته 123 هزار نفر با ناوگان عمومی استان در ایام نوروز جابه جا شدند .

وی با اشاره به این که کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان برای تامین ایمنی مسافران نورورزی، نظارت و بازرسی لازم را از شرکت های مسافربری در دستور کار قرار داده است ، گفت :در 5 ساله گذشته بیشترین روز های شلوغی 6 فروردین بوده است .

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت : برای ایام نوروز 420 بنر ، بروشور، نقشه حاوی نکته های هشدار و توصیه های برای ایمنی رانندگان و مسافران در استان آماده شده است .

وی به کاهش 9 ممیز 9 دهم درصدی تلفات جاده ای با 173 تلفات در 10 ماهه استان اشاره نمود و گفت :امسال هدف گذاری استان 7 درصد باید کاهش می دادیم که به 9 درصد رسیده است و نسبت به 31 استان کشور در رتبه 9 هستیم .

سبحانی بیان این که در حال حاضر 12 دوربین مدارر بسته در جاده های استان نصب شده است ، گفت : امسال 67 میلیون و 489 هزار انواع وسیله نقلیه با 38 تردد شمار برخط در استان تردد داشتند که از این تعداد 13 درصد ناوگان سنگین و 87 درصد ناوگان سبک گزارش شده اند .

وی اظهار کرد :از این تعداد 22 درصد دارای تخلف بودند پر تردد ترین محورهای استان بجنورد به شیروان و در ساعات 10 تا 13 و 16 تا 20 که در این زمینه 12 درصد رشد داشتیم .

وی در ادامه تصریح کرد : در 11 ماهه امسال 6 میلیون و 320 هزار وسیله نقلیه با 17 و نیم درصد رشد به استان وارد و 6 میلیون 264 هزار وسیله نقلیه با 17 درصد رشد از استان خارج شدند که در سال جاری 25 هزار و 340 مسافر وارد استان شدند.

گفتنی است : رزمایش ترافیکی راهداری از 25 اسفند در استان برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی مستقر خواهند شد .

انتهای پیام /آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.