گیلان؛

دیدار با ناصر مسعودی، خواننده نام آشنای گیلانی

مدیرکل و شورای معاونان صداوسیمای مرکز گیلان با ناصر مسعودی، خواننده شهیر و نام آشنای گیلان و ایران دیدار صمیمانه داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان، مدیرکل صداو سیمای مرکز گیلان در این دیدار که شب گذشته در فضایی صمیمی برگزار شد، گفت: استاد ناصر مسعودی از ذخایر موسیقی ایران و از سرمایه های فرهنگ غنی گیلان است که سال های متمادی از عمرشان را صرف فرهنگ فولکلور گیلان و زنده نگه داشتن گویش زیبای گیلکی و غنای موسیقی این مرز و بوم کرده است.
 
حسن ظهیری با بیان اینکه صداوسیمای مرکز گیلان خانه هنرمندان متعهدی است که دلشان برای اعتلای فرهنگ و هنر ایران زمین می تپد، از خواننده شهیر گیلان خواست با حضور در برنامه های مرکز و مشاوره دادن به برنامه های هنری و موسیقایی این مرکز به اعتلای موسیقی گیلان کمک کند.
 
وی تصریح کرد: انتقال تجربیات و دانش استاد مسعودی به نسل جوان می تواند در زنده ماندن موسیقی پرمحتوای گیلان بسیار تاثیرگذار باشد.

مدیرکل صداو سیمای مرکز گیلان با تاکید بر اینکه باید از خطوط قرمز فرضی و خودسانسوری های غیر ضرور پرهیز کرد، از استاد مسعودی خواست بخش هایی از ذخایر ترانه هایشان را در اختیار این مرکز قرار دهد تا از طریق رسانه ملی به گوش هنردوستان و مردم فرهنگ دوست گیلان و ایران رسانده شود.
 
استاد ناصر مسعودی هم در این دیدار که حدود یک ساعت طول کشید با قدردانی از مدیرکل و شواری معاونان صداوسیمای مرکز گیلان گفت: دل من برای گیلان و ایران می تپد.
 
وی با اشاره به اینکه بیش از 50سال عمرش را وقف فرهنگ ایران و گیلان کرده است، افزود: هنوز هم با تمام وجود خود را خدمتگزار فرهنگ کشور پرآوازه ایران می داند.
 
این خواننده شهیر گیلانی با گلایه از اینکه فقط بخش اندکی از کارهای وی از صداوسیما پخش می شود، گفت: بیش از 400 ترانه در طول عمر هنری اش خوانده که صداوسیما کمتر از 20 ترانه را پخش می کند.
 
مسعودی اظهار داشت: در هیچ یک از ترانه هایش از صور قبیحه و یا اشعار ضعیف و با محتوای نامطلوب استفاده نکرده و علت نامهربانی به آثارش را درک نمی کند.
 
این خواننده نام آشنای ترانه مشهور میرزاکوچک خان گفت: جا دارد مسئولان ارشد رسانه ملی با نگاهی به آثارش بررسی کنند چرا این ترانه ها که نماینده فرهنگ گیلان و ایران است از صدا وسیما پخش نمی شود.
 
وی افزود: انتظار ندارم هر روز ترانه هایم از شبکه های رادیویی و تلویزیونی پخش شود چرا که خواننده فراوان است اما خوب است به آرشیو ترانه هایش در رسانه ملی مراجعه شود و بررسی شود چرا از تعداد زیاد ترانه هایش فقط تعداد معدودی پخش می شود.
 
ناصر مسعودی توجه جدی تر مسئولان رسانه ملی به موسیقی را خواستار شد.
 
 
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.