مدیرکل اجتماعی استانداری آذربایجان غربی؛

تبدیل رعایت حقوق شهروندی به گفتمان ملی

حقوق شهروندی به گفتمان ملی تبدیل شود و اصحاب رسانه باید در بسترسازی این موضوع وارد میدان شوند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ هوشنگ عطاپور در همایش رسانه و حقوق شهروندی که در محل سالن اجتماعات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد اظهار کرد: این نشست در نوع خود بعد از رونمایی از منشور حقوق شهروندی در سطح کشور در جایگاه دوم قرار دارد و ورود اصحاب رسانه به این موضوع لازم و بسیار با ارزش است.

وی افزود: همه باید تلاش کنند حقوق شهروندی به گفتمان ملی تبدیل شود و این بسترسازی با ورود و حضور اصحاب رسانه امکان پذیر است و در این راستا باید اصحاب رسانه در مسیر اطلاع رسانی به مردم گام بردارند تا بتوان به این حوزه ورود کرد.

عطاپور خاطرنشان کرد: حوزه روابط عمومی نیز باید با رسانه‌ها تعامل عمیقی داشته باشند تا بر اساس این تعامل بتوانیم تبیین صحیحی از حقوق شهروندی در سطح شهروندی داشته باشیم و برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها در این حوزه نقش مثمر به ثمری می‌تواند داشته باشد.

وی بیان کرد: حقوق شهروندی یکی از آرمان‌های ملی تاریخی مردم ایران است چنان که بیش از 200 سال پیش چنین موضوعی نخست در زمان حکومت مشروطه صورت گرفت و در زمان انقلاب اسلامی ایران نیز مردم به دنبال تغییر از نظام ارباب رعیتی به نظام مردمی اسلامی بودند.

عطاپور تصریح کرد: حقوق شهروندی برگرفته از فصل سوم قانون اساسی است و همگان یقین داریم قانون اساسی ما برگرفته از قرآن، آموزه‌های دینی و روایت‌های صدر اسلام است و از این رو هیچ تضادی بین جناحین وجود ندارد و همگان باید تلاش کنند این موضوع در این دولت و دولت‌های دیگر تثبیت شود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: در حوزه حقوق شهروندی موضوع برابری و مساوات بیان می‌شود و مدنظر قرار دادن حکمرانی نیز بر همگان لازم است.

وی تاکید کرد: باید در کنار عرصه فرهنگی به دنبال عرصه فردی و جمعی نیز باشیم که حقوق شهروندی در عرصه وسیع انسانی به وجود آید و استفاده از این همایش‌ها و جلسات می‌تواند در جاری کردن حقوق شهروندی به مسئولان و اصحاب رسانه کمک به سزایی کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.