ایلام؛

آمادگی 100 هزار همیار پلیس در استان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت:در نوروز 96 از توان 100 هزار همیار پلیس و فرهنگیاران ترافیک استفاده می کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازایلام،
سرهنگ محسن ناصری  اظهار کرد: 90 درصد تلفات ناشی از تصادفات با وسایل نقلیه موتوری که همه ساله هزاران کشته و مجروح بر جای می گذارد، مربوط به کشورهای در حال توسعه است.

به گفته وی، ایران علیرغم داشتن تنها یک درصد جمعیت جهان در چند سال اخیر 2 درصد از تلفات انسانی حاصل از تصادفات وسایل نقلیه در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راهور ایلام یادآور شد: ضرر و زیان هنگفت مادی ناشی از حوادث رانندگی و تاثیر منفی آن بر اقتصاد کشور و خسارت معنوی غیر قابل جبران این معضل اجتماعی زنگ خطری برای از بین رفتن هر چه بیشتر سرمایه های ملی اعم از مالی و جانی است.

سرهنگ ناصری با اشاره به اینکه اجرای طرح همیار پلیس ویژه دانش آموزان با هدف ارتقای سطح فرهنگ ایمنی ترافیک، تقویت انضباط اجتماعی و کاهش تخلفات رانندگی است، افزود: 100 هزار نفر از دانش آموزان که نقش آفرینان علم و ادب استان هستند در آستانه سال جدید پلیس را در اجرای طرح یاری خواهند کرد.

وی تاکید کرد: فرهنگیاران و همیاران پلیس می توانند در کاهش حوادث و سوانح ترافیکی نقش مهمی داشته باشند و ضمن احترام به قانون و فرهنگ سازی در عرصه علم و ادب در بهبود رفتارهای ترافیکی نیز تاثیرگذار باشند.

سرهنگ ناصری با اشاره به اینکه در نوروز سال 95 هیچ گونه حادثه ترافیکی منجر به فوت در معابر درون شهری استان نداشته ایم، ابراز امیدواری کرد با بکارگیری همه ظرفیت ها و همراهی و همدلی مردم خوب استان و دانش آموزان همیار پلیس، ترافیکی آرام، ایمن و بدون حادثه را در این استان داشته باشیم.


انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.