اردبیل؛

کشف 500 هزار واحد مواد محترقه در استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: امسال بیش از ۵۰۰ هزار واحد مواد محترقه در استان اردبیل کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش افزود: با اشاره به اینکه حال یکی از مصدومان انفجار چند روز وخیم است و برای مداوا به تبریز اعزام شد، گفت: امسال بیش از ۵۰۰ هزار واحد مواد محترقه در استان اردبیل کشف و ضبط شد.

وی گفت: استفاده از مواد آتش‌زا و محترقه در چهارشنبه آخر سال که در حال‌حاضر به یک آئین مدرن در این روز تبدیل شده نیازمند رعایت یک سری نکات ایمنی است که باید تمامی مردم کشور و به تبع استان اردبیل در چهارشنبه سوری دقت و تمرکز کافی را در استفاده از این مواد داشته باشند.

استاندار اردبیل از کشف و ضبط 500 هزار انواع ترقه در اردبیل و ادوات آتش‌زا امسال خبر داد و افزود: چند خانه که انبار ماده اولیه ساخت مواد محترقه در استان اردبیل بود شناسایی شد که نیاز است مردم استان به ویژه جوانان به خاطر فقط یک شب شادی و خوشحالی خود را برای عمری در گرفتار عواقبی جبران ناپذیر نکنند.

خدابخش تصریح کرد: آتش‌سوزی و انفجاردر یک ساختمان مسکونی در منطقه شهریار استان اردبیل حادثه‌ای تاسف‌بار بود که در سایه نبود پیوست فرهنگی مناسب اتفاق افتاد که علاوه بر خسارت جانی همه را متاثر و متاسف کرد.

وی بیان کرد: در این حادثه 7 نفر کشته شدند که فقط یکی از آنها در حین انفجار کشته شده و مابقی نیز در زیر آوار مانده و جان خود را از دست دادند که این حادثه تلخ و دلخراش 4 زخمی و یک سوخته 60 درصدی به همراه داشت که یکی از مصدومان به علت عمق سوختگی برای مداوا به آذربایجان شرقی انتقال داده شد.

استاندار اردبیل با بیان جزئیات این انفجار گفت: این حادثه سبب فروریزی شیشه‌های درب و پنجره 8 خانه و همسایه از هر دو سوی این ساختمان مسکونی شده است که ممکن بود در صورت تشدید انفجار حوادث دیگری ناشی از همین انفجار نیز رخ دهد.

خدابخش با اشاره به اهمیت بینش و پیوست فرهنگی گفت: مباحث فرهنگی اصولا در عرصه فرهنگی کنونی نیازمند بینش و در صورت لزوم تغییر بینش است که باتوجه به افزایش بی‌نظیر ساخت ترقه در کشور در سالهای اخیر نیاز است تا مردم عادی از گرایش به این موضوع جلوگیری کنند.

وی اظهار کرد: وقتی که ساخت ترقه و بمب‌ در یک شهر سبب کشته شدن 7 نفر به ویژه نوجوانانی 13 یا 15 ساله می‌شود باید در این مواقع از نبود پیوست فرهنگی لازم هراس داشت و در راستای ایجاد و بسط این موضوع همواره تلاش کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.