باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد:

سنبل از سفره هفت سین حذف می شود؟

فروشندگان بازار گل از کمبود احتمالی سنبل به سبب سرما و افزایش قیمت و برهم خوردن تعادل بازار اظهار نگرانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،سنبل یکی از سین سفره هفت سین است که در روزهای پایانی سال بازار آن حسابی داغ می‌شود.

البته فروشندگان بازار گل از کمبود احتمالی سنبل به سبب سرما و افزایش قیمت و برهم خوردن تعادل بازار اظهار نگرانی می‌کنند.

حال به نظر می‌رسد که امسال مردم از سین دیگری به جای سنبل باید در سفره هفت سین شب عید خود استفاده نمایند.

جلال عجایبی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی ، با اشاره به اینکه نرخ سنبل در روزهای پایانی سال تابع عرضه و تقاضا است، اظهار داشت: با توجه به سرمای اخیر و سوختن پیاز سنبل احتمال افزایش قیمت به سبب کاهش عرضه در بازار وجود دارد.

وی با اشاره به وضعیت عرضه سنبل در بازار افزود: در شرایط کنونی وضعیت عرضه مناسب است از این رو کمبودی در بازار احساس نمی‌شود.

عجایبی با اشاره به نرخ انواع گل بازار شب عید گفت: در حال حاضر نرخ سنبل از ۸ تا ۱۰ هزار تومان، سینره و آلاله بسته به کیفیت ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان است که در روزهای پایانی سال احتمال افزایش جزئی قیمت‌ها در بازار وجود دارد.

*** قیمت سنبل به کدام سمت و سو می رود؟

رضا ذوالفقاری رئیس اتحادیه سراسری گل و گیاه در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی ، گفت: دلالان با جوسازی مبنی بر کاهش عرضه سنبل به بهانه سرما در نظر دارند که قیمت‌ها را در روزهای پایانی سال افزایش دهند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت قیمت سنبل در بازار افزود: در حال حاضر قیمت سنبل نسبت به یک ماه اخیر تنها ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش یافته که افزایش صعودی قیمت بیش از این جایگاه منصفانه‌ای ندارد.

ذوالفقاری در خصوص وضعیت عرضه تصریح کرد: با توجه به ساختار مناسب تولید و عرضه به بازار گل و گیاه بعید است که مشکل خاصی در بازار پیش آید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار