رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی؛

کاهش۳۸ درصد بارندگی‌های آذربایجان غربی

بر اساس آمار مقایسه‌ای، بارندگی‌های آذربایجان غربی در سال زراعی ۹۵-۹۶ نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۳۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مهدی صابری با اشاره به میزان بارندگی‌های آذربایجان غربی در سال زراعی 95-96 اظهار کرد: سال زراعی جاری 154.1 میلی متر بارندگی در استان رخ داده که این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 38 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: سال زراعی 95-94 میزان بارندگی‌ها رخ داده در ارومیه برابر با 130.5 میلی متر است که آمار مقایسه‌ای حاکی از 33 درصد کاهش نسبت به مشابه سال قبل است.

وی با بیان اینکه بیشترین بارندگی‌ها در آذربایجان غربی، در شهرستان سردشت رخ داده است افزود: سردشت نیز با ثبت 338.6 میلی متر بارندگی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل با 49 درصد کاهش بارندگی رو به رو بوده است.

صابری خاطر نشان کرد: متوسط بارندگی کل سال در شهرستان سردشت 783.4 میلی متر و در ارومیه 329.8 میلی متر است این رقم در کل استان آذربایجان غربی نیز برابر با 392.2 میلی متر است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی بارندگی‌های کل حوضه را نیز در سال زراعی 95-96 برابر با 116.15 میلی متر خواند و گفت: بر اساس آمار مقایسه‌ای بارندگی‌های کل حوضه نیز با 27 درصد کاهش مواجه است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.