کرمانشاه؛

ترقه بازی در چهارشنبه سوری ممنوع

اعضای مرکز سرپل ذهاب، استفاده از ترقه در چهارشنبه سوری را ممنوع کردند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛به احترام شهدای آتش نشان، اعضای کانون پرورش فکری شهرستان «سرپل ذهاب»، با نوشتن و امضای طوماری ترقه بازی در چهارشنبه سوری امسال را ممنوع کردند.

اعضای کانون در شهرستان « سرپل ذهاب» با نوشتن و امضای  طوماری ، ترقه بازی و انجام فعالیت های خطرناک در چهارشنبه سوری را ممنوع اعلام کردند.

«رضا موزونی»، مدیر کل کانون استان کرمانشاه افزود: با نزدیک شدن به ایام پایانی سال 1395 و به رسم سنت دیرینه ایرانیان، آخرین چهارشنبه سال به عنوان چهارشنبه سوری معروف است که در آن آیین های خاصی اجرا می شود.

موزونی با اشاره به اینکه در سال های اخیر به علت بی احتیاطی خانواده ها و کودکان و نوجوانان، رسم «چهارشنبه سوری» به «چهارشنبه سوزی» تبدیل شده است، افزود: متاسفانه به علت انجام کارهای خطرناک در چهارشنبه سوری، با وجود آنکه باید شاهد جشن و شادی مردم باشیم، به علت انجام کارهای خطرناک در روشن کردن آتش و ترقه بازی، شاهد حوادث ناگواری برای کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان هستیم.

مدیر کل کانون استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری مناسب چهارشنبه سوری با رعایت همه جوانب احتیاطی، از نوشتن و امضای طوماری  در ممنوعیت استنفاده از ترقه در چهارشنبه سوری امسال، از سوی اعضای کانون داد.

وی با تمجید از این حرکت زیبای فرهنگی،گفت: به احترام شهدای آتش نشان، اعضای کانون پرورش فکری شهرستان «سرپل ذهاب»، با نوشتن و امضای طوماری ترقه بازی در چهارشنبه سوری امسال را ممنوع کردند.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار