قطب الدین صادقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اهالی پرکار تئاتر جایی در چرخه خلاقیت ندارند

در سال ۹۵ من بسیار فعالیت داشتم و چندین کار را کارگردانی کردم و اصلا هم بیکار نبودم؛ اما در چرخه خلاقیت تئاتری هیچ جایی نداشته‌ام.

اهالی پرکار تئاتر جایی در چرخه خلاقیت ندارندقطب‌الدین صادقی کارگردان تئاتر، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص فعالیت‌هایش در سال ۹۵ تصریح کرد: من در سال ۹۵ ، چهار نمایش را کارگردانی کرده ام و هفت نمایش نامه نوشته ام و یک نمایش در روز جهانی موزه برای موزه ایران باستان بر اساس اسطوره های موجود در جام زرین کار کردم. یک نمایش بر اساس شاهنامه را با بازیگران و سوارکاران و موزیسين ها به شكل زنده با حضور هفت هزار تماشاگر در مشهد اجرا کردم و دو کار نمایش تک نفره هم در سنندج کارگردانی کردم؛ منتها در چرخه خلاقیت هیچ جایی نداشتم.

وی در خصوص ارزیابی خود از هنر تئاتر ايران در سال ۹۵ گفت: من تئاتر را در این سال هیچ ارزیابی می‌کنم؛ من در این سال درگیر چند کار بودم که کارگردانی کردم. آکادمی بازیگری و کارگردانی راه انداختم و می‌خواهم یک سالن تئاتر هم در آن ایجاد کنم. اما بسیار درگیر مشکلات مالی شده‌ام و کمرم برای تئاتر شکسته است؛ می خواستم جایی را احداث کنم که چهل الی پنجاه نفر از اعضای تئاتر من در آن مستقر بشوند .

قطب‌الدین صادقی در پایان در خصوص حمایت دولت از اهالی تئاتر اظهار داشت: هیچ حمایتی نیست. چهار سال است که من متنی را به تالار وحدت داده ام که نمایش آن را در سالن اجرا کنم؛ با اینکه علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد، دستور انجام كار را داده است؛ ولی هنوز جوابی به من در این خصوص داده نشده است. همین مشکل را هم دقیقا با سالن ایرانشهر دارم. باندهایی هستند که جلوی پیشرفت کار را می گیرند، باندهایی که امکانات را به نفع خودشان گرفته اند؛ حال من باید چه کنم؟!
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار