قتل به خاطر سرقت یک مشت دلار

مردی که با انگیزه سرقت دلار، مرد صرافی را به قتل رسانده بود ۴ سال بعد از ارتکاب جنایت توانست رضایت اولیای دم را جلب کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   مردی که با انگیزه سرقت دلار، مرد صرافی را به قتل رسانده بود ۴ سال بعد از ارتکاب جنایت توانست رضایت اولیای دم را جلب کند.
 
این جنایت روز ۲۷ تیرماه سال ۹۱ در خیابان وحدت اسلامی رخ داد. چند رهگذر که بسته مشکوکی را روی یک چرخ دستی دیده بودند با پلیس تماس گرفتند و وقتی مأموران بسته را باز کردند با جسد مردی مواجه شدند. تحقیقات اولیه نشان داد مقتول یک صراف است. او برای فروش مبلغی دلار با یکی از مشتریانش قرار گذاشته، اما دیگر هیچ‌کس وی را ندیده بود.
 
با انتقال جسد مقتول به پزشکی قانونی تحقیقات برای شناسایی عامل این جنایت آغاز شد و ۱۳ روز بعد کارآگاهان موفق شدند مظنونی را دستگیر کنند. این مرد که یک میوه فروش بود در جریان بازجویی‌ها به قتل مرد صراف اعتراف کرد و گفت: با مقتول قرار گذاشته بودم تا از او دلار بخرم.
 
وقتی او سر قرار حاضر شد به بهانه‌ای فریبش دادم و به محلی خلوت کشاندم. در ادامه او را غافلگیر و خفه اش کردم و دلارهایش را سرقت کردم. در ادامه برای اینکه نقشه‌ام برملا نشود جسد را داخل کارتنی بسته‌بندی کردم و با استفاده از یک چرخ دستی به خیابان بردم و ر‌ها کردم. اعترافات این مرد در حالی بود که تصاویر دوربین‌های مداربسته نیز لحظه انتقال جسد توسط او را ثبت کرده بودند. در این شرایط متهم در دادگاه کیفری محاکمه و به قصاص محکوم شد. این رأی توسط قضات دیوان‌عالی کشور نیز مورد تأیید قرار گرفت، اما اولیای دم اعلام کردند با دریافت دیه حاضر به گذشت هستند. به این ترتیب متهم دیه را پرداخت کرد و توانست از چوبه دار نجات پیدا کند.
 
در این شرایط متهم صبح دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی‌بوئینی و با حضور دکتر اسلامی به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شد. او گفت: به‌خاطر مشتی دلار مرتکب قتل شدم و از آن روز مدام خودم را سرزنش می‌کنم. در این مدت اتفاقات بدی در زندگی‌ام رخ داد. دامادم معتاد شد و دخترم را طلاق داد. خودم هم برای گرفتن رضایت مجبور شدم خانه‌ام را بفروشم. حالا از قضات دادگاه می‌خواهم در مجازاتم تخفیف قائل شوند. در پایان این نشست هیأت قضایی وارد شور شدند.
 
منبع:روزنامه همشهری
 
انتهای پیام/
برچسب ها: قتل ، حوادث ، دلار ، صرافی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار