گیلان؛

‍ اجراي طرح گيلان مطهر در آستانه نوروز 96

معاون اجتماعی پليس گيلان از آغاز اجرای طرح جهادی، فرهنگی و اجتماعی گيلان مطهر در آستانه نوروز 1396 در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان، سرهنگ محمدرضا جعفری خيرخواه در تشريح جزئيات اين طرح گفت: طرح جهادی، فرهنگی، دينی و اجتماعی گيلان مطهر به منظور ترويج اخلاق اسلامي و كاهش آسيب هاي ناشی از تهاجم فرهنگی دشمن  در آستانه سال جديد در استان برگزار مي شود.
 
معاون اجتماعی پليس گيلان با بيان اينكه باتوجه به حضور قريب به 6 ميليون مسافر اين طرح از27 اسفند سالجاری تا 16 فروردين سال 1396 در سطح استان  اجرا خواهد شد، افزود: اين طرح جهادی به همت فرماندهی انتظامی استان گيلان و با همكاری حوزه مقدسه علميه، بنياد شهيد و امور ايثارگران، مراكز علمی فرهنگی استان، دستگاه قضايی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشاركت نخبگان و ساير سازمانهای فرهنگی برگزار مي گردد.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه در کنار برقراری نظم و امنیت، توجه به مسائل فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی نیز از وظایف مهم پلیس است، تصریح کرد:‌ طرح گیلان مطهر تاثیرات منفی جنگ نرم را به حداقل می‌رساند.  

وی با اشاره به اينكه سالجاري اين طرح در 56 ايستگاه به منظور كيفي سازی هرچه بهتر اجرا خواهد شد، افزود: در اجراي اين طرح روحانيون و طلاب خواهر و برادر داخل استان همكاری خواهند داشت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه رفتار مسافران نباید زمینه‌ساز زیرسوال رفتن فرهنگ مردم متدین گیلان شود، خاطرنشان کرد:‌ اجرای طرح گیلان مطهر کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی را به همراه خواهد داشت.
 
اين مقام انتظامي با  اعلام اينكه اين طرح به منظور برخورد با برخی از افراد منحرف و بدرفتار صورت می‌گیرد، تصریح کرد: عده‌ای نباید تصور کنند که استان گیلان حیات خلوتی برای رفتار بزهکارانه است.  

سرهنگ خیرخواه‏، روحانیت را محور اجرای طرح گیلان مطهر دانست و افزود: طرح گیلان مطهر در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر و برخورد با مظاهر علنی فساد در جامعه صورت می‌گیرد.  


وی با تاکید بر اینکه چهره واقعی و فرهنگ اصیل مردم ولایتمدار گیلان باید از زیر غبار رفتار ناهنجارانه گروهی از مردم پنهان شود، اظهار داشت:‌ هموطنان علاقمند به همكاري و مشاركت در اين حركت عظيم جهادی مي توانند به آدرس رشت سبزه ميدان – اول خيابان بيستون – كوچه بقراطي 2- معاونت اجتماعي پليس گيلان مراجعه كنند.

 معاون اجتماعي پليس گيلان در پايان تهیه و توزیع بسته های فرهنگی در ایستگاهها، راهنمایی مسافران نوروزی، تذکر و ارشاد به متظاهران علنی فساد بصورت لسانی، برپایی نمایشگاه آگاهسازی، ارائه هشدارهای آموزشی و آگاهسازی پلیس به مسافران نوروزی، توزیع بروشورهای آموزشی و نقشه استان و در اختیار قراردادن راهنمای گردشگری استان،ارائه مشاوره دینی و مذهبی با حضور طلاب (خواهران و برادران) وارائه خدمات مشاوره انتظامی و اجتماعی با حضور کارشناسان انتظامی پلیس از جمله اقدامات در ذيل اجراي اين طرح خواهد بود.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.