تبریز؛

توقف افزایش آمار سرقت در استان آذربایجان شرقی

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت : امسال برای سومین سال متوالی افزایش آمار سرقت در استان متوقف شده است.

توقف افزایش آمار سرقت در استان آذربایجان شرقی
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سردار حسن خانی در جمع خبرنگاران گفت: با وجود افزایش مولفه های تاثیر گذار بر سرقت در برخی مناطق، هم اکنون به کاهش 5 درصدی در آمار سرقت در استان دست پیدا کرده ایم.
وی در تشریح وضعیت کشف جرایم در استان نیز گفت: در مجموع جرایم، به کشف 97 درصدی و در حوزه کشف سرقت در سال جاری، به 85 درصد موفقیت رسیده ایم.توقف افزایش آمار سرقت در استان آذربایجان شرقی
وی با بیان اینکه در 11 ماه گذشته ، 5 هزار و 280 نفر در قالب 254 باند سرقت در استان دستگیر شده اند افزود : از مجموع پرونده های سرقت در استان  16 درصد سرقتها مربوط به سرقت وسایط نقلیه است، 68 درصد سارقان معتاد و 73 درصد سارقان دستگیر شده بیکار هستند.
وی با اشاره به کاهش 17 درصدی آمار پرونده های قتل در استان گفت: امسال 54 فقره قتل در استان به وقوع پیوسته  است که همه آنها کشف شده است.
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی همچنین گفت در حوزه مبارزه با جرایم اقتصادی شامل اختلاس، ربا، تبانی در معاملات دولتی ، تسهیلات غیر مجاز بانکی ، زمین خواری هم موفق به رسیدگی به پرونده هایی به ارزش 99 میلیارد تومان بوده ایم که نشان از افزایش 109 درصدی ریالی این پرونده ها دارد.
وی با بیان مبارزه با شرارت جزء خطوط قرمز نیروی انتظامی است گفت: در حوزه وقوع شرارت شامل چاقو کشی، قدرت نمایی و قمه کشی شاهد کاهش 33 درصدی و در حوزه نزاع و درگیری فردی شاهد کاهش 40 درصدی آمار جرایم در استان هستیم.
 فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با تاکید بر همراهی سایر سازمان ها با نیروی انتظامی در استقرار امنیت گفت: آنچنان که باید در بعضی حوزه ها این همکاری صورت نگرفته است حال آنکه تامین امنیت یک محصول جمعی است.
وی در خصوص عملکرد نیروی انتظامی در کنترل تخلفات حادثه ساز گفت: در 11 ماه امسال یک میلیون و 250 هزار فقره در استان اعمال قانون شده و 6 هزار و 460 خودرو بالای یک میلیون تومان خلافی متوقف شده اند.
حسن خانی با بیان اینکه در حوزه مبارزه با مواد مخدر از استانهای پیشرو هستیم افزود: در 11 ماه امسال 20 هزار نفر معتاد در استان جمع آوری شده که بعد از غربالگری بیش از 14 هزار نفر به مراکز ترک اعتیاد ارجاع شده اند.
وی از کشف بیش از 2 تن مواد مخدر در استان در 11 ماه گذشته خبر داد و گفت: در این زمینه نسبت به 11 ماه سال گذشته 17 درصد افزایش کشفیات داشتیم و در حوزه مبارزه با قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر، 4 هزار و 800 نفر به مراجع قضایی تحویل داده شده اند.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به افزایش 59 درصدی ارزش کشفیات در حوزه قاچاق کالا هم گفت: در این مدت یک هزار و 860 پرونده در این حوزه تشکیل شده است که بیشترین رشد هم در منسوجات و البسه بوده است.
وی با بیان اینکه در حوزه پلیس فتا شاهد افزایش جرایم هستیم خاطرنشان کرد: پلیس فتا استان جزء 3 پلیس برتر کشور انتخاب شده است که زمان کشف پرونده ها از 45 روز به 30 روز کاهش یافته در حالی که میانگین کشوری 35 روز است.
وی گفت: در حوزه سایبری جزء 5 استان پر وقوع کشور بودیم و علی رغم افزایش 37 درصدی وقوع جرم، در این حوزه، آمار کشف به 98 درصد رسیده است.
فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در حوزه مرکز فوریتهای پلیس بیش از 975 هزار تماس در استان برقرار شده است افزود: از این تعداد 56 درصد عملیاتی شده است.
وی اضافه کرد: در ارائه خدمت به مردم 211 هزار پرونده در پلیس استان تشکیل شده است و یک میلیون و 200 هزار نفر به کلانتری ها مراجعه کرده اند.
به گفته سردار حسن خانی 37 هزار پرونده به دوایر مشاوره پلیس استان ارجاع شده که 73 درصد از آنها منجر به مصالحه شده است.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار