اصفهان؛

جمع‌آوری 14 هزار وصیت‌نامه از شهدای استان اصفهان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: از کل تعداد 23 هزار و 500 شهید در استان اصفهان، 14 هزار وصیت‌نامه از این شهدا در اداره بنیاد شهید استان اصفهان جمع‌آوری شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،داریوش وکیلی  امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان اظهار کرد: 22 اسفند ماه سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران است، امیدواریم در این اداره بتوانیم همه آرمان‌های امام را تحقق بخشیده و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات گسترده‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت شهدا و نهاد بنیاد شهید افزود: برای برجسته کردن روز شهدا در جامعه باید وحدت جامعه و پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع از ولایت فقیه و فعالیت‌هایی از این دسته را در جامعه افزایش داد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان تصریح کرد: از کل تعداد 23 هزار و 500 شهید در استان اصفهان، 14 هزار وصیت‌نامه از این شهدا در اداره بنیاد شهید استان اصفهان جمع‌آوری شده است.

وی ضمن تشکر از نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان به دلیل آغاز عملیاتی شدن پروژه سالن جدید گلستان شهدای اصفهان، تأکید کرد: اجرای فاز اول پروژه سالن جدید گلستان شهدای اصفهان آغاز شده است.

وکیلی ادامه داد: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در بین ادارات استان‌های کشور رتبه دوم را در جشنواره شهید رجایی در کشور به خود اختصاص داد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هم‌چنین آموزش‌هایی مانند سلامت اداری در اداره کل بنیاد شهید استان اصفهان آغاز شده که در هر 15 روز یک‌بار برای پرسنل این اداره بحث اخلاق اداری آموزش داده می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان اضافه کرد: با حمایت‌های این اداره از ابتدای سال جاری 1 هزار و 580 نفر فرزند شاهد به عرصه اشتغال ورود پیدا کرده‌اند اما این میزان کافی نیست چرا که نمی‌توان همه 7 هزار فرزند شاهد استان اصفهان را در ادارات استخدام کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه از اول سال جاری دیدار با 61 هزار خانواده شهدا در استان اصفهان انجام شده است، عنوان کرد: هم‌چنین با حمایت برخی از ارگان‌ها 2 هزار نفر از اعضای خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران تحت پوشش کمیسیون پزشکی قرار گرفته‌اند.

وکیلی اظهار کرد: رئیس‌جمهور فعلی ایران چند سال اخیر سفری به استان اصفهان داشت که به بنیاد شهید این استان قول داد 20 هزار پلاک مسکن به خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران تعلق گیرد.

وی تأکید کرد: علی‌رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته در این دو یا سه ساله اخیر به طور کلی از 20 هزار پلاک مسکنی که قرار بود به خانواده شهدا تعلق گیرد فقط 6 هزار پلاک مسکن در اختیار این خانواده‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان خاطرنشان کرد: با تلاش‌های انجام شده قرار شده تا پایان سال این 6 هزار پلاک در اختیار خانواده‌های شهدا قرار گیرد.

وی در رابطه با حوزه درمان جانبازان 70 درصد به بالا، افزود: در حوزه درمان جانبازان 70 درصد به بالا نزدیک به هزار و 188 همسر و خود جانبازان 70 درصد یا بیشتر از این مقدار، تحت پوشش چکاپ تخصصی قرار گرفته‌اند.

وکیلی در پایان با بیان اینکه از ابتدای سال اقدامات شایسته‌ای برای فرزندان شاهد صورت گرفته است، اضافه کرد: در حال حاضر 657 نخبه شاهد در استان اصفهان داریم که این افراد فرزندان شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان دفاع مقدس هستند و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران برای این افراد فعالیت‌هایی را انجام داده است.

گفتنی است، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان به همراه جمعی از ایثارگران و جانبازان به مناسبت روز بزرگداشت شهدا با نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان و استاندار اصفهان دیدار کردند.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.