مرحله نهایی لیگ برتر والیبال؛

بانک سرمایه 3 – پیکان تهران صفر / کهکشانی‌ها روی سکوی قهرمانی

تیم والیبال بانک سرمایه دومین پیروزی خود مقابل تیم پیکان در مرحله فینال را کسب کرد و به مقام قهرمانی مسابقات لیگ برتر والیبال رسید.

بانک سرمایه 2 – پیکان تهران صفر/ کهکشانی‌ها یک ست تا قهرمانیبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، پرونده سی امین دوره لیگ برتر والیبال مردان ایران، گرامیداشت شهدای منا، عصر امروز با برگزاری دو دیدار فینال و رده بندی بسته شد. 

دو تیم والیبال بانک سرمایه و پیکان تهران به ترتیب با عبور از سد تیم‌های سایپا و شهرداری ارومیه در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات لیگ برتر، جواز حضور در فینال را کسب کرده بودند و باید برای تصاحب جام قهرمانی مقابل هم صف‌آرایی می‌کردند.

در بازی نخست فینال این رقابت‌ها تیم بانک سرمایه در یک بازی نفسگیر موفق شد با حساب 3 بر 2 پیکان را شکست دهد تا برای رسیدن به سکوی نخست لیگ برتر والیبال تنها به یک پیروزی نیاز داشته باشد. 

دومین دیدار این دو تیم از ساعت 18 امروز (یکشنبه) در خانه والیبال تهران و در سالنی مملو از تماشاگر آغاز شد. دیداری که شاگردان مصطفی کارخانه در تیم بانک سرمایه موفق شد با حساب 3 بر صفر پیکان را شکست داده و برای دومین سال پیاپی روی سکوی قهرمانی مسابقات لیگ برتر والیبال مردان قرار بگیرد.  

البته قهرمانی بانک سرمایه فصل قبل در شرایطی رقم خود که تیم پیکان به دلیل فوت مربی خود رضا ابراهیمی از حضور در سومین بازی فینال انصراف داد و بر اساس قوانین سازمان لیگ بانک سرمایه به مقام قهرمانی رسید.

در ست نخست دیدار پیکان و بانک سرمایه، دو تیم کاملا پایاپای پیش رفتند. برتری ابتدایی این ست با تیم پیکان بود اما شاگردان کارخانه خیلی زود نتیجه را جبران کردند و از حریف پیش افتادند. این ست دیدار دو تیم تا امتیاز 33 پیش رفت و در نهایت این تیم بانک سرمایه بود توانست با حساب 33 بر 31 برنده شده و یک بر صفر پیش بیفتد.

در ست دوم اما از همان ابتدا بازیکنان بانک سرمایه پیش افتادند و موفق شدند اختلاف امتیاز کمی با حریفشان ایجاد کنند. این ست در نیمه‌های خود آبیتن برخی حواشی هم بود. جایی که داور مسابقه به دلیل اعتراض مصطفی شریفات او را با کارت قرمز جریمه کرد. این کارت موجب شد پیمان اکبری، سرمربی پیکان اعتراض زیادی به نحوه قضاوت داشته باشد. در این ست دو مربی از سهمیه ویدئو چک خود استفاده کردند. در نهایت تیم بانک سرمایه توانست در این ست با حساب 25 بر 20 به پیروزی رسیده و 2 بر صفر پیش بیفتد.

ست سوم این دیدار در شرایطی آغاز شد که به نظر می‌رسید پیکانی‌ها برای فرار از شکست و زنده نگه داشتن امیدهای خود انگیزه بیشتری داشته باشند اما اینگونه نشد و باز هم ستاره‌های بانک سرمایه برتری خود را به حریف دیکته کردند  و با برتری 25 بر 18 در این ست و در مجموع با حساب 3 بر صفر موفق به شکست دادن پیکان و تصاحب جام قهرمانی شدند.

شاگرداتن مصطفی کارخانه از ابتدای فصل نتایج قابل قبولی کسب کرده بودند و در مرحله مقدماتی هم با کمترین شکست نسبت به تیم‌های دیگر به عنوان تیم نخست راهی پلی‌اف شده بودند و در نهایت با عبور از حریفانشان در پلی آف و سپس در فینال عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند. 

با نتایج بدست آمده در روز پایانی سی‌امین دوره لیگ برتر والیبال، تیم بانک سرمایه به مقام قهرمانی رسید و تیم‌های پیکان، شهرداری ارومیه و سایپا تهران به ترتیب دوم تا چهارم شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۸:۳۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
حق سرمایه بود.خدائی پیمان اکبری مربی خوبی نیست .تمام شده .با حاشیه میخواست به زور برنده شه .ولی حق به حقدار رسید.
آخرین اخبار