محسن رضایی در نشست خبری:

احکام جدید مجمع تشخیص مصلحت در سال آینده ابلاغ خواهد شد/برنامه‌ای برای انتخابات ندارم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: احکام جدید مجمع تشخیص مصلحت در سال آینده ابلاغ خواهد شد.

احکام جدید مجمع تشخیص مصلحت در سال آینده ابلاغ خواهد شدبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری در مورد پایان یافتن دوره پنج ساله مجمع تشخیص مصلحت نظام و ابلاغ احکام جدید از سوی رهبری اظهار داشت: 24 اسفند اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به پایان می‌ر‌سد و در قانون زمان قطعی صدور احکام جدید مشخص نشده اما مطابق عرف 24 اسفند زمان صدور احکام جدید از سوی مقام معظم رهبری بوده است اما این بار این صدور احکام به سال آینده موکول شده است.

وی افزود: هیچ کدام از شایعات در این مورد صحت ندارد و اکنون مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی در حال انجام اقدامات خود است.

برنامه‌ای برای انتخابات ندارم

رضایی در واکنش به کاندیداتوری‌اش برای انتخابات سال 96 گفت: شما دعا کنید که با همین لباس سبز به شهدا متصل شوم و در همان مسیر حرکت کنم و بنده بارها گفته‌ام که برنامه‌ای برای انتخابات ندارم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در مورد پیش‌بینی‌اش از آرایش سیاسی انتخابات 96 و اینکه در جلسات جبهه مردمی حضور فعالی دارد گفت: البته بنده در جبهه مردمی دخالت مستقیمی ندارم اما از هر وحدتی میان نیروهای انقلاب حمایت خواهم کرد و نیروهای انقلابی اکنون طیف وسیعی را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: انتخابات 96 شاهد یک رقابت جدی خواهیم بود و به نظر من نیروهای انقلاب به صورت تیمی به صحنه می‌آیند و در چند ماه آینده اختلافات را کنار می‌گذارند و به صورت یک تیم قوی وارد صحنه انتخابات می‌شوند.
 
کاهش ارزش پول کشور در دولت یازدهم
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره عملکرد اقتصادی دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز گفت: گزارش عملکرد دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی در مجمع تشخیص در حال جمع‌بندی است و بنای ما بر رسانه‌ای آن نیست و ما این گزارش را خدمت مقام معظم رهبری ارسال می‌کنیم.

وی در مورد نامه اخیر خود به روحانی و اینکه در آن نامه از کاهش ارزش پول ملی خبر داده بود بیان داشت: در طول دوره ریاست جمهوری آقای روحانی حدود 40 تا 50 درصد ارزش پول ملی کاهش پیدا کرده و 45 درصد پول مردم در بانک‌ها فریز شده است و ما نیازمند یک اقدام جدی در بحث بانک‌ها هستیم.

رضایی در ادامه تصریح کرد: بنده در جلسه‌ای به آقای روحانی گفتم در حال حاضر علاوه بر تحریم‌های بین‌المللی دچار تحریم‌های خود ساخته در کشور شده‌ایم. مردم پول زیادی دارند، اما نمی‌توانند آن را به بازار ببرند و دولت و مجلس باید یک فکر اساسی برای پول ملی کنند.

دلیل محسن رضایی برای استفاده از توئیتر

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به فیلتر بودن توئیتر چگونه از آن استفاده می‌کنید، گفت: ما در جنگ نیز از همین راه استفاده می‌کردیم و از پشت به دشمن حمله می‌کردیم و معتقدیم اگر بتوان با رسانه بصیرت افزایی کرد حتما از آن استفاده می‌کنیم.

رضایی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان بر سر ماده 38 لایحه برنامه ششم و نظر مجمع تشخیص  گفت: این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت بررسی و قرار بر این شد فعلا مطابق نظر شورای نگهبان عمل شود. اما دولت پس از آن لایحه‌ای را در این مورد به مجلس ارائه داد.

وی در پاسخ درباره بازگشتش به لباس نظامی و حضور در مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: حضور بنده در مجمع نیروهای مردمی انقلاب به عنوان میهمان بوده و اکنون به دلیل حضور در مجمع در همایش‌ها و کنگره‌های سیاسی شرکت می‌کنم.

 گزارشی از عملکرد 5 ساله گذشته مجمع تشخیص

وی در ابتدا با اشاره به جلسه روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت گفت: روز گذشته از ساعت 7 تا 9 شب جلسه فوق‌العاده مجمع برگزار شد و عمده بحث پیرامون برنامه ششم و بودجه سال 96 بود.

رضایی تصریح کرد: در برنامه ششم، 14 مورد مغایرت با سیاست‌های کلی دیده شد و قرار بر این شد که این ایرادات به شورای نگهبان ارسال تا شورا این مغایرت‌ها را به مجلس ابلاغ کند.

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از این 14 مورد مغایرت، مجلس 7 مورد را اصلاح کرد و 7 مورد از آن باقی ماند و مجددا شورای نگهبان به این 7 مورد باقی مانده ایراد گرفت. اما مجلس به نظر خود اصرار کرد و یک اختلافیه جدید مغایرت‌های اجرایی شکل گرفت که آیین نامه آن با سایر اختلافات متفاوت است.

وی اضافه کرد: علی لاریجانی بار دیگر این 7 مورد را به مجمع ارجاع کرد و طی دو جلسه روز گذشته از آن 7 مورد درباره 2 مورد آن که مربوط به بازنشستگان بود به توافق رسیدیم تا مجلس و دولت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را در برنامه ششم جدی بگیرند و این 2 مورد به این ترتیب حل شد. یک مورد دیگر نیز مربوط به برقراری عدالت در نظام پرداخت و رفع تبعیض شاغلین و بازنشستگان و مستمری بگیران لشکری و کشوری بود که مصوب شد تا دولت مکلف شود در طول برنامه ششم توسعه که از سال آینده اجرا می‌شود این عدالت را در نظام پرداخت و رفع تبعیض اصلاح کنند. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سایر اقدامات مجمع تشخیص در طول 5 سال گذشته تصریح کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام طی 5 سال گذشته 112 جلسه برگزار کرده که به 54 مصوبه را از پیش رو گذرانده است.
 
وی در ادامه افزود: کمیسیون‌های مجمع نیز 297 جلسه را برگزار کردند و مصوبات این مجمع شامل بخشی از سیاست‌های کلی می‌شود و 30 طرح و لایحه اختلافی میان مجلس و شورا را نیز در طول این 5 سال گذشته بررسی کردیم.

رضایی با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوره گذشته معضل بانک مرکزی را حل کرد، اظهار داشت: معضل بانک مرکزی و مسئله استقلال آن در مجمع تشخیص حل شد و به یک مدلی رسیدیم که ثبات در بانک مرکزی را حل کردیم. چرا که دولت، مجلس و بخش‌های مختلف نظراتی را در مورد استقلال بانک مرکزی و یا اداره آن توسط هیئت عامل داشتند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با اشاره به سایر مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوره گذشته اظهار داشت: در طول 5 سال گذشته مجمع تشخیص سیاست‌های کلی انتخابات را به تصویب رساند و مورد بعد سیاست‌های کلی انتخابات بود که توسط این مجمع به تصویب رسید.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار