مشهد؛

صرفه جویی 80 میلیون لیتری در مصرف سوخت با افتتاح خط یک قطار شهری

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد از صرفه جویی 80 میلیون لیتری در مصرف سوخت با افتتاح خط یک قطار شهری خبر داد.

صرفه جویی 80 میلیون لیتری در مصرف سوخت با افتتاح خط یک قطار شهریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛قاسم طاهری امروز در نشستی خبری اظهار کرد: توسعه مترو در مشهد به عنوان دومین کلان‌شهر به شدت در حال پیشرفت است و در این 6 سال، 175 میلیون جابه‌جایی مسافر داشتیم و 2192 روز در خدمت مردم هستیم و میانگین روزانه استفاده از قطار شهری 130 هزار نفر بوده است.

وی افزود: در هر سفر از قطار شهری نیم لیتر صرفه‌جویی داریم و تقریباً 80 میلیون لیتر تا به امروز صرفه‌جویی در مصرف سوخت با افتتاح خط یک قطار شهری داشتیم بر اساس کار پژوهشی دانشگاهی که به انجام رسیده استفاده هر شهروند از خط یک قطار شهری مشهد سبب منفعت عمومی 3300 تومانی در هر سفر با توجه به کاهش مصرف سوخت می‌شود که با توجه به سفر سالیانه 40 میلیون نفری، 128 میلیارد تومان صرفه‌جویی دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد عنوان کرد: ایستگاه فرودگاه قطار شهری مشهد نیز از امروز تا 15 فروردین سال 96 از ساعت 6 صبح تا 10 شب خدمات‌رسانی خواهد داشت.

طاهری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز گفت: یکی از موارد موردتوجه این شرکت، بومی‌سازی و مهندسی معکوس قطعات موردنیاز قطار شهری توسط مهندسان مشهدی بوده که در سال گذشته نمایشگاه 38 مورد مهندسی معکوس و بومی‌سازی شده قطار شهری برگزار شد که این رقم خوشبختانه امسال به 80 تجهیز رسیده و از طرفی این افتخار را داریم که مترو را گسترش دهیم و برای شهرهای شیراز و تبریز را آموزش راهبری توسط شرکت بهره‌برداری قطار شهری ارائه داده‌ایم.

وی در مورد نصب المان‌ها در خطوط قطار شهری مشهد نیز بیان کرد: یکسری المان‌ها در خط یک قطار شهری مشهد همچون المان انقلاب در ایستگاه امام خمینی(ره) و یا ضامن آهو در میدان طالقانی نصب شده اما نیازمند المان‌های فاخر در ایستگاه‌هایی همچون پروین اعتصامی و یا صیاد شیرازی هستیم.

وی افزود: ارتباط خوبی با دانشگاه فردوسی مشهد داریم و پژوهشکده حمل و نقل را در دانشکده فردوسی فعال داریم و امیدواریم دانشگاه حمل و نقل و دانشگاه مترو نیز راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد در مورد بهای بلیت خط 2 قطار شهری مشهد گفت: با مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد تا زمان بهره‌برداری ایستگاه شریعتی خط 2 قطار شهری مشهد با 50 درصد تخفیف و قیمت 275 تومان از فردا ارائه می‌شود.

طاهری ادامه داد: 3 رام قطار خط 2 واگن قطار شهری مستقیم از چین وارد شد و مابقی آن در تهران تولید می‌شود و تا پایان سال نیز یک رام قطار دیگر تحویل شهرداری می‌شود که با افزودن آن سرفاصله زمانی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه میانگین استفاده از خط 2 قطار شهری روزانه 450 نفر است، اضافه کرد: برای ظرفیت خط 2 قطار شهری 40 هزار نفر مسافر تعریف شده که در حال حاضر 15 واگن در این خط فعال است که تا پایان سال به 20 واگن می‌رسد که باید به 100 واگن برسد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد بیان کرد: بهترین کمک دولتی به ما در سال 90 با پرداخت 9 میلیارد تومان بود که این رقم سالانه کاهش یافت و در سال گذشته به 1.2 میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام//ف.ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.