در مراسم استقبال از ناوگروه پاکستان:

دریادار آزاد: انجام تمرین مشترک با ناوگروه پاکستان/ آدمیرال فواد امین: بازدید ما از ایران مانند دیدار یک برادر با برادر خودش است

فرمانده منطقه یکم نداجا گفت: ناوگروه پاکستان تمرین مشترکی را در هنگام ترک بندرعباس با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد خواهد داشت.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نداجا، در آیین استقبال از این ناو گروه پاکستان امیر دریادار حسین آزاد فرمانده منطقه یکم نداجا اظهار داشت: در راستای حفظ و ارتقای روابط بین دو کشور اسلامی ایران و پاکستان، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه یکم امامت نداجا،میزبان ناوشکن تیپ سلطان و ناو موشک انداز جرات است.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا در ادامه گفت: کارکنان این ناوگروه،به مدت 3 روز در استان هرمزگان و شهر بندرعباس حضور دارند و ضمن انجام دیدار با مقامات عالی استان و بازدید از اماکن گردشگری سطح شهر بندرعباس و جزایر زیبای استان هرمزگان، تمرین مشترکی را در هنگام ترک بندرعباس با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد و بین المللی خواهد داشت.

وی افزود: تمرینات و برگزاری جلسات مشترک بمنظور تبادل داشته ها و دانش دریایی حامل این پیام است که امنیت و آسایش و صلح در منطقه راهبردی تنگه هرمز و شمال اقاینوس هند، فقط و فقط به کمک کشورهای منطقه قابل اجراست.

در ادامه مراسم آدمیرال فواد امین فرمانده ناوگروه کشور پاکستان اظهار داشت:دیدار ناوگروه های ما از کشور جمهوری اسلامی ایران مثل دیدار یک برادر با برادر خودش است و ما حامل پیام صلح و دوستی و تقویت تمام روابط دو جانبه بین دو نیروی دریایی دو کشور ایران و پاکستان هستیم. 

وی افزود:همانطور که می دانید در سالهای 2014 و 2016 ناوگروه هایی از پاکستان به ایران آمده‌اند و این بازدید و ملاقات هم در راستای همان بازدیدها است و حامل همان پیام های صلح و دوستی و تقویت روابط دو جانبه بین دو کشور ایران و پاکستان است.

آدمیرال فواد امین فرمانده ناوگروه پاکستان در ادامه گفت:ما مطمئن هستیم این ملاقات هایی که بین ما و نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران اتفاق می افتد باعث افزایش توانمندی‌ها و انتقال تجارب بین دو کشور می‌شود و الحاق و همکاری بین دو نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و کشور پاکستان باعث افزایش و دوام ایمنی خواهد شد.

گفتنی است این پنجمین ناوگروهی است که امسال در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش پهلو می‌گیرد و قبل از این، ناو گروه‌هایی از کشورهای  پاکستان ،هند ،ایتالیا و روسیه  در منطقه یکم پهلو گرفته اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار