تبریز؛

اختصاص شعبه ویژه به جرایم انتخاباتی کاندیداهای انتخاباتی

رئیس دادگستری شهرستان اهر از تشکیل 2 شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده های جرایم انتخاباتی در شهرستان اهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام محمدعلی نظری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان اهر گفت: یکی از این شعبه ها در دادسرا و شعبه دیگر هم در دادگاه های عمومی برای رسیدگی به پرونده های جرایم انتخاباتی تشکیل شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در شهرستان اهر علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها، انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی نیز برگزار خواهد شد از کاندیداها انتظار داریم قوانین انتخاباتی را رعایت کنند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر گفت: تبلیغات زودهنگام، توهین و تهدید از کانال های مختلف و به خصوص فضاهای مجازی، استفاده از امکانات دولتی و عمومی و رعایت نکردن مسایل اخلاقی و قانونی از تخلفات و جرایم مهم انتخاباتی محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد عزم دادگستری شهرستان اهر در کنار هیئت های اجرایی و نظارت برگزاری انتخابات سالم در شهرستان اهر است که از کاندیداها و طرفداران آنها انتظار داریم ضمن رعایت کردن قوانین انتخاباتی از دادن وعده های غیرقانونی و حرف هایی که منجر به اختلاف می شود دوری کنند.

حجت الاسلام نظری ابراز امیدواری کرد که انتخابات سال آینده با حضور حداکثری مردم ایران باعث یأس دشمنان و خوشحالی دوستان شود.

در این جلسه معاون فرماندار شهرستان اهر نیز گفت: برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در شهرستان های اهر و هریس 46 نفر کاندیدا ثبت نام کرده اند.

مدد سمندری گفت: از این تعداد کاندیدا، 36 نفر با حضور در فرمانداری شهرستان اهر و 10 نفر نیز با مراجعه به ستاد انتخابات در وزارت کشور ثبت نام کرده اند.

وی افزود: هیئت های اجرایی و نظارت انتخابات در شهرستان اهر تشکیل شده است و امیدواریم با همکاری تمامی مسئولان دخیل در امر انتخابات و رعایت قوانین انتخاباتی از سوی کاندیداها و طرفداران آنها و از همه مهم تر حضور حداکثری مردم شاهد برگزاری یک انتخابات سالم و باشکوه در شهرستان اهر باشیم.

در این جلسه دادستان عمومی و انقلاب اهر نیز گفت: دادگستری شهرستان اهر نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلفات انتخاباتی به جد با آن برخورد قانونی خواهد کرد و در 2 دور انتخابات مجلس شورای اسلامی پرونده های مختلف جرایم انتخاباتی تشکیل شده است که این پرونده ها یا در حال رسیدگی است و یا منجر به صدور حکم شده است.

یعقوب شهبازپور گفت: از کاندیداهای احتمالی انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها در شهرستان اهر انتظار داریم از تبلیغات های زود هنگام دوری کنند و در موعد مقرر تبلیغات قانونی نیز تنها قوانین انتخاباتی را رعایت کنند و از کارهایی که در قانون انتخابات منع شده اند دوری کنند.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار