اقدامات اورژانس برای چهارشنبه سوری 96/ آسیب‌ به «دست» و «چشم»، بیشترین عوارض چهارشنبه‌سوری

رئیس اورژانس کشور گفت: اقدامات اوژانسی در چهارشنبه سوری برای هموطنان مطلوب است، اما پیشگیری از سوختگی در گام اول بر عهده خود مردم است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور در جمع خبرنگاران و در حاشیه مراسم افتتاح پنج اورژانس هوایی کشور که در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: در بحث چهارشنبه سوری و نوروز اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ آماده‌باش کامل است و با حضور در مدارس، مساجد و برخی موسسات فرهنگ‌سازی‌هایی را داشته‌ایم، زیرا گروهی در آتش‌بازی دخیل هستند اما برخی از افراد رهگذر و تماشاچی از آسیب‌دیدگان این حادثه هستند.

وی ادامه داد: حمایت والدین و تنها نگذاشتن کودکان و نوجوانان در این ایام و عبرت گرفتن از این موارد از موضوعاتی است که نباید آنها را نادیده بگیریم.

رئیس اورژانس کشور بیان کرد: هر گونه خدمتی که در فرهنگ‌سازی و کاهش خطرات ناشی از آتش‌سوزی نقش آفرینی کند ارزشمند است و امیدواریم هموطنان کشورمان دست، صورت و چشم خود را که از اندام‌های حیاتی هستند به خاطر موارد ناچیز از دست ندهند.

وی اظهار داشت: افتتاح پنج اوژانس هوایی کشور اقدام مطلوبی که به فاصله کوتاهی ۳۰ فروند تخصصی اورژانس هوایی را به خدمت مردم گذاشته است و در سال بعد نیز طبق برنامه طرح تحول نزدیک به ۴۴ پایگاه را راه‌اندازی می‌کنیم که با تامین کادر پرواز به زودی شاهد ارائه خدمات در اقصی نقاط کشور خواهیم بود.

کولیوند تصریح کرد: تعداد بالگردهای ویژه فوریت پزشکی که به صورت ملکی از سوی وزارت بهداشت تامین شده افزایش خواهد یافت که این بالگرد‌ها از استانداردهای لازم و تجهیزات کافی برخوردار هستند که برای تهران و با توجه به موقعیت ترافیکی و جمعیتی تعداد فروند‌ها افزایش خواهد یافت.

وی طلوع خورشید تا غروب خورشید را ساعات کار این ناوگان هوایی دانست و افزود: برخی از بالگرد‌ها و هلی‌کوپتر‌ها نیز به صورت صحرایی وارد اوژانس هوایی شدند که برخی از امکانات را دارند و باید استانداردهای بین‌المللی آنها ارتقا پیدا کند.

رئیس اورژانس کشور از آماده‌باش اوژانس پیش بیمارستانی در چهارشنبه سوری و ایام نوروز خبر داد و گفت: امیدواریم مردم با رعایت نکات لازم سال خوبی را برای خود، خانواده و جامعه رقم بزند.

کولیوند افزود: اورژانس پیش بیمارستانی در بروز حوادث مداخله‌ای ندارد، اما در گام اول آماده ارائه خدمات به هموطنان است که با توجه به حوادث غم‌انگیز پلاسکو و سایر حوادث امیدواریم شاهد روزهای آرام و جامعه سالم باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار