طرح کاداستر موجب شفافیت در نقشه‌های اراضی ملی شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم اظهار با اشاره به اجرای طرح کاداستر در شهرستان جم، گفت: این طرح موجب شفافیت در نقشه‌های اراضی ملی شده است.

طرح کاداستر موجب شفافیت در نقشه‌های اراضی ملی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید مصطفی احمدی که به بهانه هفته منابع طبیعی در دیدار با قضات ورئیس دادگستری این شهرستان سخن می گفت خاطرنشان کرد: مشکلات زیادی در نقشه‌های قدیمی اراضی ملی و مستثنیات وجود داشت که با اتمام طرح کاداستر شهرستان جم تمامی این مشکلات مرتفع شده است. درحال حاضر تمام نقشه های تفکیکی موجود در منابع طبیعی و آبخیزداری ودیگر ادارت مرتبط دقیق می باشد و براساس آن نیز اسناد مالکیت تک برگ برای درخواست کننده صادر می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم گفت: اکنون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اشراف کامل بر حدود واقعی املاک، مستحدثات و اراضی ملی در شهرستان جم دارد و بر پایه این طرح می‌تواند اطلاعات هندسی جامع از محدوده تمام اراضی را به‌دست بیاورد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود  با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب و آتش سوزی جنگل های شهرستان جم در ایام نوروز اظهار داشت: انتظار داریم تمام دستگاههای اجرایی در حفاظت از جنگل گلوبردکان در کنار منابع طبیعی همکاری نمایند.

احمدی افزود: مجموعه دادگستری در راستای حفظ حقوق بیت المال تا کنون با مجموعه منابع طبیعی شهرستان همکاری خوبی داشته است وبازدید قضات از اراضی، جنگل و مراتع مورد اهمیت در شهرستان نیز انشالله برنامه‌ریزی خواهد شد.

اجرای پروژه کاداستر در نخستین گام و اولین منطقه عملیاتی در شهرستان جم انتخاب شد و اکنون این طرح در این شهرستان با وسعت ۱۵۰ هزار هکتار و با داشتن ۴۷ پلاک به پایان رسیده است.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.