نامزد انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی خواستار بهبود روابط با کره شمالی است

با برکناری رئیس جمهور کره جنوبی، یکی از نامزدهای اصلی این منصب از امیدواری خود نسبت به بهبود روابط با همسایه شمالی خبر داد.

رئیس جمهور احتمالی کره جنوبی خواستار بهبود روابط با کره شمالی استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ "مون جین"، سیاستمدار اهل کره جنوبی و گزینه احتمالی ریاست جمهوری این کشور، در صحبت های اخیر خود نسبت به بهبود روابط با کره شمالی ابراز امیدواری کرد. 

بر اساس گزارش های منتشر شده، این سیاستمدار لیبرال ممکن است تغییرات بسیاری در سیاست های برخوردی با کره شمالی ایجاد کند.

پارک گون هه، رئیس جمهور سابق کره جنوبی، در حالی روز گذشته از سوی دادگاه قانون اساسی این کشور از منصب خود برکنار شد که هزاران نفر در خیابان های سئول در حمایت از او دست به راهپیمایی زده بودند. 

انتخابات زودهنگام کره جنوبی قرار است در تاریخ 9 مه برگزار شود. نظرسنجی ها نشان می‌دهند مردم کره جنوبی احتمالا یک فرد لیبرال را انتخاب خواهند کرد و با این اقدام به 9 سال فعالیت پیاپی دولت محافظه‌کار پایان خواهند داد.

مون جین اخیرا به انتقاد از دو رئیس جمهور قبلی کره جنوبی پرداخته و اظهار کرده است روابط دو کره در دوران آنها رو به زوال رفته است.

او خواستار اتخاذ یک سیاست دو مرحله‌ای درخصوص کره شمالی شده است. وی روز گذشته اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات، در مرحله اول، یک وحدت اقتصادی و در مرحله دوم یک وحدت سیاسی و نظامی را در دستور کار قرار خواهد داد.

مون جین در حالی بر وحدت با کره شمالی تاکید کرد که در بخش دیگری از اظهاراتش گفت هیچگاه نمی تواند نقض حقوق شهروندان و یا رژیم دیکتاتوری این کشور را بپذیرد.

رئیس جمهور احتمالی کره جنوبی همچنین تردیدهایی را در خصوص استقرار سپر موشکی آمریکا موسوم به "تاد" ابراز کرد. او گفت تصمیم نهایی استفاده از این سامانه موشکی باید در اختیار دولت بعدی باشد و پارلمان نیز باید با آن موافقت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار