زرآبادی در نطق میان‌دستور:

پیشرفت پایدار کشور در گرو حضور بانوان در جامعه است

نماینده مردم قزوین گفت: پیشرفت پایدار یک جامعه در گرو حضور بانوان در جامعه است البته در حوزه بانوان تنها به رفع تکلیف بسنده شده است تا همه چیز را با انتخاب چند مدیر و مسئول زن، تمام شده بدانیم.

پیشرفت پایدار یک جامعه در گرو حضور بانوان در جامعه استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین و آبیک در نطق میان دستور خو در صحن علنی امروز مجلس گفت: امروز همه ما به اهمیت حضور بانوان در جامعه و احقاق حقوق آنها بر مبنای دین مبین اسلام و اصول مطرح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی تاکید داریم.

وی افزود: اما تا چه میزان این نگاه و رویکرد در قبال نیمی از افراد جامعه اجرایی می‌شود، اگر به سراغ مصادیق برویم می‌بینیم که در مجلس شورای اسلامی که عصاره فضایل یک ملت است سهم بانوان در آن کمتر از 6 درصد است، البته این نسبیت را می‌توان در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیز مشاهده کرد.

زرآبادی خاطر نشان کرد: پیشرفت پایدار یک جامعه در گرو حضور بانوان در جامعه است البته در حوزه بانوان تنها به رفع تکلیف بسنده شده است تا همه چیز را با انتخاب چند مدیر و مسئول زن، تمام شده بدانیم اما متأسفانه باید گفت که ما جز شعار و وعده دادن هیچ اقدام اساسی در این حوزه انجام نداده‌ایم.

وی تصریح کرد: خواهشمندم که بار دیگر آمار اعتیاد، طلاق و بزهکاری‌های اجتماعی در حوزه بانوان را مورد بررسی قرار دهید تا شاید تلنگری باشد و آگاه باشیم که امروز در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی زنان چه تدبیری اندیشیده‌اید؟ در جهت تحکیم بنیان‌های خانواده که مورد تأکید مقام معظم رهبری است چه عملی صورت گرفته است؟

نماینده مردم قزوین ادامه داد: بی‌شک برای تحقق افزایش حضور بانوان در عرصه‌های مختلف باید در امور فرهنگی متمرکز شویم، امروز قریب به یکسال از عمر دهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌گذرد مجلسی که با عبور از فراز و نشیب‌های مختلف و آرمان‌ها و ارزشهای انقلاب ایستاده است. این مجلس انقلابی، پویا و دغدغه‌مند است و در جهت حفظ منافع ملت با دیگر قوا گفت‌وگو و تعامل می‌کند و از سوی دیگر با دقت و حساسیت همه مسائل را مورد بررسی قرار می‌دهد.

زرآبادی گفت: رسیدگی به امور شخصی به جای در نظر گرفتن منافع ملی از آسیب‌هایی است که مجلس مطمئنا در مقابل آن خواهد ایستاد و هر مسئول و مدیری در هر ارگان و نهادی که به خود این چنین اجازه‌ای را بدهد مجلس در مقابل آن حاضر شده و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار