روسیه خواستار رفتار دوستانه جانسون در سفر به مسکو شد

سفير روسيه در لندن به وزیر خارجه انگلیس هشدار داد در سفرش به مسکو، دوستانه رفتار و لحن خود را تعدیل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه اکسپرس، روسیه به وزیر امور خارجه انگلیس در آستانه سفر به مسکو هشدار داد محتاط باشد و دوستانه رفتار کند.

الکساندر یاکوونکو، سفیر روسیه در انگلیس، به بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس -که قرار است اواخر این ماه به مسکو سفر کند- هشدار داد لحن خود را در قبال روسیه تعدیل کند.

یاکوونکو در واکنش به این سخنان که جانسون در دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، رویکردی قاطعانه و تهاجمی در پیش خواهد گرفت، گفت: «البته، سفر وزیر امور خارجه (انگلیس) در زمانی انجام می شود که روابط رسمی دو جانبه ما در پایین‌ترین سطح از زمان جنگ سرد قرار دارد.»

او همچنین گفت: «ما به روابط گرم و نزدیک با انگلیس نیازی نداریم، بلکه به روابطی مبتنی بر احترام و منافع ملی دو جانبه نیاز داریم. این لفاظی‌ها مهم هستند، اما بدون یک دستورالعمل مثبت، ‌این روند بی‌نتیجه خواهد بود.»

او افزود: «این نخستین دیدار کاری در سطح وزیر امور خارجه در روابط دو جانبه ما طی سه سال گذشته محسوب می شود. ما امیدواریم این بدان معنا باشد که شرکای انگلیسی ما به از سر گیری گفتگوهای سیاسی علاقمند هستند.» 

او همچنین گفت: «روسیه در حال خروج از یک دوره دردناک انتقال است. این روند شرایط ارتش ما را نیز در بر می گیرد. روسیه تهدیدی برای هیچ کسی از جمله کشورهای حوزه بالتیک نیست.»

یاکوونکو در پاسخ به ادعاها در این باره که جانسون از دیدارهای خود استفاده خواهد کرد تا از روسیه بخواهد در مسائل دموکراتیک غربی به ویژه انتخابات ماه سپتامبر در آلمان «مداخله نکند»، گفت هیچ گونه شواهدی وجود ندارد که نشان دهد روسیه در روند هک کردن دست داشته است.

ادعا شده است که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همچنین در همه‌پرسی‌های برگزار شده در اسکاتلند و اتحادیه اروپا مداخله کرده است.

جانسون نخستین وزیر امور خارجه انگلیس است که طی نیم دهه به روسیه سفر می کند. وزارت امور خارجه انگلیس تأکید کرده است که جانسون در دفاع از سیاست‌های کنونی انگلیس «قاطعانه» عمل خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار