اصفهان؛

افزایش 50 درصدی ایجاد اشتغال سال 95در کاشان

بیش از ٦٨٠٠نفر براساس سامانه رصد اشتغال در سال جاري در کاشان قراردادكار جديد در حوزه دستگاهها و شركتهاي مختلف دولتي و خصوصي منعقد و كار كرد داشته اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون مدير كل و رييس اداره تعاون كار رفاه اجتماعي كاشان دیشب در آخرين جلسه شوراي اداري شهرستان و ستاد اقتصاد مقاومتي كاشان در سالن جلسات اتاق بازرگاني این شهرستان گفت : این آمار نسبت به سال گذشته افزايش ٥٠درصدي داشته است.

وی افزود :براساس آمار ثبت شده در سامانه رصد اشتغال طي سالهاي ٩٢ تا پايان ٩٥ بیش از ٢٥هزار نفردر محدوده اقتصادي كاشان در بازار كار اين شهرستان جذب شده اند.

به‌گفته‌وی، وضعيت اشتغال كاشان و بيكاري نسبت به متوسط استاني و كشوري مناسبتر و تلاش اين اداره در راستاي بهبود فضاي كسب و كار منطقه كاشان بوده است. 

رييس اداره تعاون كار رفاه اجتماعي كاشان،
راه اندازي دو مركز كارآفريني و مشاوره شغلي در يكسال گذشته و معرفي بیش از ٥٧٠ كارفرما و كارگاه به سازمان تامين اجتماعي را یادآورشد و گفت: این تعداد بمنظور بهره مندي از معافيت سهم كارفرما و صدور ٢٠درصد آرا شكايات كارگران و كارفرمايان در راستاي تسهيل و بهبود فضاي كسب و كار معرفی شدند.

وی با تاکید بر صيانت از نيروي كار همكاري فرمانداري در آذر ماه سال جاري برای راه اندازي كارگروه ايمني در محيط كار وصنعت را خاطرنشان‌کرد و گفت :حوادث کار نیز کاهش پنج درصدي داشته است که باید دستيابي به شرايط ايده ال را با همكاري كارفرمايان و ساير دستگاههاي مرتبط در جلوگیری از حوادث کار عملیاتی کرد.

به گفته وی، كاهش مدت رسيدگي به پرونده شكايات كارگران و كارفرمايان از ٦٦روز در سال٩٢ به ٣٥ روز در سال جاري از دیگر اقدامات قابل تقدير همكاران تعاون کاشان در مراجع حل اختلاف اداره كار است.

وي، دستيابي به اين مدت رسيدگي را بمفهوم كاهش ١٠٠هزار نفر ساعت در سال جاري بابت مدت رسيدگي عنوان کرد و گفت :اين شرايط نتيجه ارتقای كارايي و اثر بخشي اداره را نشان می‌دهد. 

رمضاني، وجود ٧٠٠٠ نفر ساعت آموزش ايمني و قانون كار ويژه كارگران و صاحبان اصناف را نیز در راستاي ارتقای دانش و بينش تلاشگران عرصه توليد برشمرد.

وي، ضمن اشاره به كلام مقام معظم رهبري در خصوص تعاون مبني بر؛تعاون چشمه جوشان اشتغال گفت: ١٤تعاوني تشکیل و بیش از ١٢٥٠هزار دلار كالا در بخش تعاون شهرستان با رشد ٣٠درصدي نسبت به سال گذشته صادر شده است

به گفته وی،واگذاري يكصد واحد مسكوني و برپايي نمايشگاه مشاغل خانگي از ديگر كاركردهای مثبت و تلاشهاي اداره تعاون و كار کاشان است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.