تظاهرات دانش‌آموزان در پاریس به خشونت کشیده شد

صدها دانش‌آموز از سه دبیرستان پاریس در اعتراض به خشونت های پلیس علیه شهروندان فرانسوی تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اکسپرس، صدها دانش آموز از سه دبیرستان مختلف پاریس روز گذشته در اعتراض به خشونت نیروهای پلیس علیه شهروندان در شهر "کشان" در ناحیه "ایل-دو-فرانس" تظاهرات کردند.

زمانی که دانش آموزان شروع به پرتاب اشیاء مختلف به سمت نیروهای پلیس کردند، درگیری میان تظاهرکنندگان و پلیس به خشونت کشیده شد. پلیس فرانسه سعی کرد با استفاده از گاز اشک آور و گلوله پلاستیکی جمعیت را پراکنده کند؛ اما این اقدام بی‌نتیجه ماند و زمانی که دانش آموزان به خودروها آسیب رساندند، پلیس مجبور به عقب نشینی شد.

از زمان حمله پلیس فرانسه به یک مرد سیاه پوست به نام "تئو"، تظاهرات مردم علیه خشونت های پلیس افزایش یافته است. کمتر از یک ماه پیش، صدها معترض با حضور در مقابل دادگاه "بوبینی" واقع در حومه شمال شرق پاریس، خواستار اجرای عدالت برای این جوان 22 ساله سیاه پوست شدند که در تاریخ دوم فوریه از سوی نیروهای پلیس بازداشت شده بود.

به گفته پلیس، در تظاهرات روز گذشته، تظاهرکنندگان به شکستن پنجره ها، آتش زدن خودروها و سطل های زباله و حمله به نیروهای دولتی روی آوردند و در مقابل، با گاز اشک‌آور نیروهای امنیتی مواجه شدند. در طول این تظاهرات هیچ کس زخمی نشد اما 37 نفر از تظاهرکنندگان بازداشت شدند.

در تاریخ 2 فوریه (14 بهمن)، 4 نیروی پلیس به یک جوان 22 ساله سیاه پوست در شمال شهر "اولنه سو بوآ" در حومه پاریس حمله کرده و او را در بازداشتگاه مورد تعرض قرار دادند. این مرد که نامش "تئو" است به قدری زخمی شده بود که راهی بیمارستان شد. به دنبال این اتفاق، یک افسر پلیس به تجاوز خشونت آمیز و 3 افسر دیگر به حمله خشونت آمیز علیه تئو متهم شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار