اصفهان؛

خانه تکانی پایگاه تاریخ تمدن بشری در آستانه نوروز

جمعیت سازمان مردم نهاد کویر سبز کاشان در آستانه فرارسیدن نوروز محوطه باستانی سیلک و فضای داخلی و بیرونی باغ موزه تاریخی فین را پاکسازی کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسوول روابط عمومی اداره میراث فرهنگی،  صنایع دستی و گردشگری گفت :این اقدام فرهنگی زیستی محیطی با هدف آماده سازی بخشی از فضاهای تاریخی شهرستان کاشان برای میزبانی مطلوب از میهمانان نوروزی انجام شد.

مرتضی احمدی نجات،  افزود:این برنامه به همت اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان و با همکاری سازمان اتوبوسرانی شهرداری به مناسبت 20اسفند روز پاکسازی محوطه های تاریخی انجام شد.
 
وی تصریح کرد: اعضای جمعیت کویر سبز کاشان این دو اثر تاریخی باستانی را از وجود انواع زباله و پسماندهای رها شده پاکسازی کردند.

به‌گفته‌وی، در این برنامه پاکسازی که تا حوالی ظهر ادامه یافت پس از محوطه ی باستانی سیلک،  باغ موزه فین کاشان و محوطه داخلی و بخش بزرگی از کوچه ها و معابر اطراف این بنای تاریخی جهانی نیز با همراهی فعالان زیست محیطی و نیروهای بخش خدمات باغ موزه فین، حجم قابل توجهی از پسماند و زباله از جمله گیاهان فرسوده و هرس، جمع آوری و سپس دفع شود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.