کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارائه مدارک کاخ سفید درباره شنود از ترامپ شد

کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا از دولت این کشور خواست تا روز دوشنبه هرگونه مدرک خود درباره شنود تلفنی از رئیس‌جمهور آمریکا را ارائه کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا از قوه مجریه این کشور خواسته است که تا روز دوشنبه، هر گونه مدرک را دال بر اثبات ادعای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر شنود تلفنی وی در برج ترامپ در طول انتخابات ریاست جمهوری را ارائه کند. 

یک مقام ارشد کنگره آمریکا، که نخواست نامش فاش شود، شب گذشته اعلام کرد این درخواست طی نامه ای از سوی دوین نونز،‌ رئیس جمهوری‌خواه کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان، و آدام شیف رئیس دموکرات‌ها در این کمیته به کاخ سفید اعلام شده است. 

ترامپ پیشتر باراک اوباما، رئیس جمهور قبلی، را به صدور دستور شنود تلفنی وی متهم کرده بود ولی جیمز کلاپر، مدیر بخش اطلاعات ملی دولت اوباما، این ادعا را رد کرده بود. 

ترامپ تاکنون مدرک و شواهدی در اثبات ادعای خود ارائه نکرده است و از کنگره خواسته تا در این باره تحقیق کند. 

آدام شیف پیشتر در روز سه شنبه اعلام کرده بود کمیته به این درخواست رئیس جمهور پاسخ خواهد داد و از جیمز کومی، رئیس اف بی آی، نیز هنگام حضور وی در جلسه اواخر این ماه کمیته و پاسخگویی به سئوالات درباره فعالیت‌های روسیه در ایام انتخابات، درباره ادعای شنود تلفنی ترامپ نیز سئوال خواهد کرد.

نونز تصریح کرد وی تاکنون هیچ مدرکی از رئیس جمهور در اثبات ادعای وی مشاهده نکرده است.  دیگر قانونگذاران نیز خواستار مشاهده مدارک و شواهد مشابه در این زمینه شده اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار