تکنولوژی برگزاری انتخابات افغانستان تایید شد

ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد: تکنولوژی برگزاری انتخابات در جلسه‌ای با حضور اشرف‌غنی، سرور دانش، عبدالله‌عبدالله، برخی از اعضای کابینه و اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی و نماینده‌های کشورهای کمک کننده مورد تایید قرار گرفت.

استفاده از تکنولوژی در روند انتخابات مورد تایید قرار گرفتبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ارگ ریاست جمهوری با نشراعلامیه ای میگوید، استفاده از تکنولوژی در روند برگزاری انتخابات در نشستی با حضور رییس جمهور، سرور دانش، رییس اجرایی، شماری از وزرای کابینه، رییس و اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی و نماینده‌های کشورهای کمک کننده مورد تایید قرار گرفته است.

در این نشست که شام روز گذشته در ارگ برگزار شده، نکات قوت و ضعف استفاده از تکنولوژی در انتخابات و تامین منابع مالی آن بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.

در اعلامیه به نقل از رییس کمیسیون مستقل انتخابات و رییس دبیرخانه این کمیسیون آمده است که ارزیابی های آنان در مورد نکات قوت و ضعف استفاده از تکنولوژی در روند انتخابات تکمیل شده و کمیسیون به این نتیجه رسیده است که از تکنولوژی در روند انتخابات استفاده شود.

در این جلسه اکلیل حکیمی وزیر مالیه در رابطه به نشست های خویش با نمایندگان کشور های کمک کننده در روند انتخابات، معلومات داده است.

سپس قانونپوه محمد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور و عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه در رابطه به مزایای استفاده از تکنولوژی در روند انتخابات صحبت کردند.

همچنان نمایندگان کشورهای کمک کننده نیز در این خصوص گفتند که انتخابات یک پروسه افغانی است و ما در این روند در کنار حکومت افغانستان هستیم و از برگزاری آن حمایت می کنیم.

متعاقباً رئیس جمهور غنی صحبت کرده، گفت که ارادۀ قوی برای برگزاری انتخابات داریم و مشروعیت پروسه انتخابات برای ما مهم است، از همین جهت باید انتخابات به صورت شفاف برگزار گردد و نباید هیچگونه مداخله در این روند صورت گیرد.

آقای غنی با اشاره بر اینکه اولویت دولت افغانستان برگزاری انتخابات است، گفت که ما حتی در سال ۲۰۰۲ پیشنهاد کرده بودیم که از تکنالوژی در روند انتخابات استفاده شود، که بنابر بعضی معاذیر این کار صورت نگرفت، اما فعلاً متعهد به استفاده از تکنولوژی در انتخابات آینده هستیم تا شفافیت آن تضمین گردد.

رئیس جمهور کشور در اخیر سخنان خود گفته است که با استفاده از تجارب گذشته، بهترین سیستم را برای برگزاری انتخابات به کار گرفته شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار