پزشکی بازساختی تعرفه ندارد/ پیشرفته‌ترین شیوه درمانی که هنوز بیمه نشده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به جایگاه ویژه پزشکی باز ساختی به عنوان پیشرفته‌ترین روش درمانی برای درمان بیماری‌های صعب العلاج از نبود تعرفه‌ای خاص و حمایت بیمه‌ای برای آن خبر داد.

سید جواد حاج میراسماعیل رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به گرانی خدمات پزشکی باز ساختی و مشکلات پرداخت هزینه این روشهای نوین درمانی گفت: هزینه روشهای درمانی پزشکی بازساختی، همچون کشت سلولی برای تولید استخوان و پیوند آن به بیمار مورد نظر بسیار زیاد است، ولی هنوز تعرفه خاصی برای آن تعریف نشده است. 

وی با تاکید بر اینکه فعلاً اقدامات انستیتو پزشکی باز ساختی علوم پزشکی ایران در فیلدهای تحقیقاتی گسترده، اما با پیش‌رونده‌ای قرار دارند، گفت: با فعال شدن تدریجی تمام بخش‌های پزشکی باز ساختی و استفاده از این روش به عنوان درمانی روتین و رایج در جامعه پزشکی، قطعاً وزارت بهداشت کشورمان نیز برای سهولت دسترسی پزشکان و بیماران برای بهره‌مندی از درمان‌های مؤثر و ماندگار، نسبت به تعرفه گذاری این خدمات گران‌قیمت فکری می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: با توجه به تازگی و محدودیت‌های پزشکی باز ساختی، فعلا خدمات انستیتو پزشکی بازساختی این دانشگاه قابلیت پوشش دهی نیاز‌های بیماران استان تهران را دارد، اما در سال جاری با گسترش فیلد‌های تحقیقاتی و توسعه فعالیتها، امکان پوشش استانهای همجوار تهران نیز دور از انتظار نیست. 

وی با بیان اینکه قطعا هدف از راه اندازی انستیتو پزشکی بازساختی، صادرات محصولات ما در این حوزه به سایر کشور‌ها است، تصریح کرد: پیشرفت در این طب موجب افزایش فعالیت‌ها موفقیت آمیز علوم پزشکی ایران به عنوان یک دانشگاه نسل سوم و موفق است که استفاده از طب باز ساختی و فراهم اوری بستر‌های بهرمندی ازشیوه‌های درمانی این دانش نوین، یکی از بهترین راهکارهای توسعه سلامت به شمار می‌رود. 

حاجی میراسماعیل اظهار داشت: با حمایت دولت و مجلس میتوانیم در سال ۹۶ با پرداخت به موقع مطالبات جامانده پزشکان و پرستارانمان و اتمام پروژه‌های نیمه کاره‌ای که مبالغ قابل توجهی را می‌طلبد، نه تنها در طب بازساختی بلکه در توسعه مراکز و بیمارستانهای پیشرفته دانشگاهی نیز میتوانیم به طرز چشمگیری پیشرفت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار