سلیمی مطرح کرد؛

اقدامات امداد و نجات در طرح نوروزی 96/ تشکیل ستاد طرح ملی از ابتدای دی ماه سال جاری

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اقدامات این حوزه در طرح ملی امداد و نجات سال 96 خبر داد.

اقدامات امداد و نجات در طرح نوروزی 96/ تشکیل ستاد طرح ملی از ابتدای دی ماه سال جاریبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی سلیمی، رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر در نشست خبری طرح ملی امداد و نجات نوروزی 96 که امروز (یکشنبه) همزمان با مانور این طرح برگزار شد، اظهار داشت: برنامه ریزی‌ها، تدوین دستورالعمل و اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروز 96 با تشکیل ستاد طرح ملی از ابتدای دی ماه سال جاری در حال انجام هستند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته، افزود: تهیه و تدوین دستوالعمل طرح و ابلاغ از طریق ستاد مرکزی، برگزاری دوره بازآموزی و بازتوانی برای بیش از 10 هزار نیروی عملیاتی کشور، چکاب کامل فنی خودروها امدادی، آمبولانس و ست‌های نجات، بازبینی کامل تجهیزات عملیات شعب و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر استان‌های سراسر کشور از جمله اقداماتی هستند که در این طرح اجرا می‌شود.

سلیمی ادامه داد: از دیگر اقدامات و برنامه ریزی‌های این حوزه، پیش بینی استقرار پزشک در پایگاه‌های بین شهری و مراکز EOC استان‌ها، هماهنگی برگزاری رزمایش و نشست خبری، هماهنگی با دستگاه‌های همکار، اصلاح بودجه پست‌های موقت و سیار به صورت کارشناسی، نشست‌های تخصصی با سازمان‌ها و اعضای کارگروه امداد و نجات و تهیه جانمایی پایگاه های امداد و نجات بر روی نقشه بوده است.

رئیس امداد و نجات با بیان اینکه تعداد کل پایگاه ها و پست های امداد و نجات یک هزار و 335 مرکز است، افزود: پایگاه های ثابت 533، پست های موقت و سیار 778 و پست های امداد هوایی 24 پست هستند.

سلیمی در پایان گفت: در بخش امدادی نیازمند به یک شماره واحد هستیم که این طرح در استان قم به صورت پایلوت با تصویب کمیسیون ایمنی راه‌ها اجرا شد. بنابراین امیدواریم با همکاری دستگاه های مسئول، در سال جدید تنها یک مرکز برای پاسخگویی به حوادث ترافیکی داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار