کشته شدن 8 پلیس افغان به ضرب گلوله

2 فرد نفوذی 8 پلیس افغان را به ضرب گلوله به قتل رساندند.

کشته شدن 8 پلیس افغان به ضرب گلولهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، دو فرد «نفوذی» با حمله به ادارۀ پلیس در منطقۀ شینکی در استان زابل در جنوب افغانستان 8 نیروی پلیس را به قتل رسانده‌اند.

گل اسلام سیال، سخنگوی این استان، با اشاره به اینکه طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است، تأکید کرد: «عوامل نفوذی نخست هم‌قطاران خود را مسموم کردند و سپس آن‌ها را به ضرب گلوله به قتل رساندند.»

وی افزود مهاجمان پس از تخلیۀ تمامی سلاح‌ها و مهمات این پایگاه از محل گریختند.

بااین‌وجود، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، استفاده از سم را تکذیب کرد.

حدود 2 هفتۀ پیش نیز یک پلیس افغان 11 تن از هم‌قطاران خود را در یک ایست بازرسی به گلوله بست. عامل این حملۀ موسوم به «حمله به خودی» سوار بر یک خودروی پلیس این ایست بازرسی در استان هلمند را ترک کرد.

در یک حملۀ جداگانه نیز 3 فرد مسلح به یک پایگاه نظامی در استان خوست در شرق افغانستان حمله کردند. به گفتۀ مقام‌های افغان یکی از این مهاجمان پیش از ورود به این پایگاه که در نزدیکی مرز افغانستان با پاکستان قرار دارد، به ضرب گلولۀ پلیس کشته شد.

به گفتۀ مقام‌های افغان، 2 مهاجم دیگر پس از کشته شدن مهاجم اول از محل گریختند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

یک مقام دولتی افغانستان اخیراً گفته بود نیروهای امنیتی در مدت 25 ساعت بیش از 50 شبه‌نظامی را در سراسر این کشور به قتل رساندند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار