بازیگر سریال نوروزی علی‌البدل: پرسپولیس و استقلال برایم مهم نیست/ فیلم گاو را از بقیه کارهایم بیشتر دوست دارم

عزت الله رمضانی فر بازیگر پیشکسوت سینما،تئاتر و تلویزیون گفت: من روی تیم خاصی در فوتبال ایران تعصب ندارم به جز تیم ملی فوتبال که امیدوارم موفق باشد.

 به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عزت الله رمضانی فر بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون متولد سال 1323 است، وی در سال 1351 لیسانس فیلمبرداری خود را از دانشکده هنرهای دراماتیک دریافت نمود و سپس وارد عرصه بازیگری شد، رمضانی فر بازی در سینما را از سال 1348 با فیلم تحسین شده گاو به کارگردانی داریوش مهرجویی آغاز کرد.

به بهانه فرا رسیدن عید نوروز با این بازیگر پیشکسوت کشورمان گفتگویی ترتیب داده ایم.


اکنون مشغول چه کاری هستید؟

مدتی است که فیلمبرداری مجموعه طنز تلویزیونی علی البدل به کارگردانی سیروس مقدم به پایان رسیده و من اکنون مشغول استراحت هستم. سریال علی البدل در نوروز 96 هر شب از شبکه یک سیما پخش می شود.

فکر می کنید سریال علی البدل نیز مانند مجموعه پایتخت مورد توجه مردم قرار بگیرد؟


بله، با توجه به اینکه تقریبا تمام عوامل مجموعه پایتخت در این سریال نیز حضور دارند می توانیم شاهد استقبال خوب مردم کشورمان از سریال علی البدل باشیم، به نظر من همکاری مجدد سیروس مقدم و محسن تنابنده همچنان می تواند برای مخاطبان تلویزیون جذاب و تماشایی باشد.

اهل ورزش هستید؟

شاید برای شما جالب باشد که من در جوانی علاقه فراوانی به ورزش کشتی داشتم و به صورت نیمه حرفه ای  کشتی می گرفتم، در حال حاضر نیز سعی می کنم با انجام تمریناتی آمادگی جسمانی خود را حفظ کنم تا با شور و نشاط بیشتری به فعالیت های هنری بپردازم.

دیدارهای فوتبال را پیگیری می کنید؟

وقت کافی برای تماشای تمام بازی های فوتبال ندارم اما سعی می کنم دیدارهای حساس فوتبال کشورمان از جمله شهرآورد پایتخت را تماشا کنم.

به کدام یک از تیم های استقلال و پرسپولیس علاقه دارید؟

با تمام احترامی که برای این دو تیم پرطرفدار کشورمان قائل هستم، طرفدار متعصب هیچ کدام از آنها نیستم و برایم مهم نیست کدام تیم قهرمان لیگ برتر یا جام حذفی می شود، تنها هوادار تیم ملی ایران هستم و برای موفقیت تیم ملی در رقابت های مقدماتی جام جهانی دعا می کنم.

از نظر شما تلخ ترین اتفاق ورزشی سال 95 چه بود؟


به اعتقاد من درگذشت زنده یاد منصور پورحیدری تلخ ترین اتفاق ورزشی سال 95 بود زیرا وی یکی از پیشکسوتان قابل احترام و محبوب ورزش کشورمان بود، من از خداوند متعال برای آن مرحوم  آرزوی رحمت و غفران الهی دارم و برای خانواده زنده یاد پورحیدری نیز آرزوی صبر و سلامتی می کنم.

فیلم فروشنده توانست جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را از آن خود کند، نظر شما در این ارتباط چیست؟

هنگامی که این خبر را شنیدم بسیار خوشحال شدم و کسب جایزه اسکار را به تمام عوامل فیلم فروشنده و به ویژه اصغر فرهادی که برای دومین بار توانست این جایزه معتبر سینمایی را برای کشورمان به ارمغان بیاورد تبریک می گویم.

شما پیش از ورود به عرصه بازیگری به چه فعالیتی مشغول بودید؟


من ابتدا کار خود را با فیلمبرداری و عکاسی سینمایی آغاز کردم و سپس وارد عرصه بازیگری شدم.

از بازی در کدام فیلم سینمایی رضایت بیشتری دارید؟


اکثر فیلم هایی که در آنها به ایفای نقش پرداخته ام با استقبال مخاطبان مواجه شده است اما دو فیلم "گاو" به کارگردانی داریوش مهرجویی و "از فریاد تا ترور" به کارگردانی منصور تهرانی را از همه بیشتر دوست دارم و علاقه خاصی به این دو فیلم دارم.

شما از پیشکسوتان بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان هستید برای جوانانی که قصد دارند وارد این عرصه شوند چه توصیه ای دارید؟

بازیگران جوان باید بدانند که باید برای بازیگر شدن ابتدا تحصیلات این رشته را بگذرانند و برای تبدیل شدن به بازیگری خوب و ماندگار در این حرفه، باید زحمت بکشند و به فکر شهرت طلبی، خرید و فروش نقش و مسائلی از این دست نباشند.              

سال 96 را چگونه پیش بینی می کنید؟


آرزو می کنم سال 96 برای همه ورزشکاران عزیز سالی توام با کسب افتخارات فراوان برای میهن عزیزمان باشد و آنان بتوانند پرچم زیبای کشورمان را در میادین گوناگون بین المللی به اهتزاز درآورند، در عرصه فرهنگ و هنر نیز از دولتمردان و مسئولان فرهنگی درخواست می کنم که در سال جدید به پیشکسوتان و هنرمندان با سابقه توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار