صدور نخستین حکم علیه دستور اجرایی ترامپ

نخستین حکم علیه دستور رییس جمهور آمریکا درباره ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور صادر شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، قاضی فدرال در آمریکا، نخستین حکم قضایی را علیه دستور اجرایی جدید رئیس جمهور این کشور در خصوص ممنوعیت ورود شهروندان برخی کشورها به آمریکا، صادر کرد.

بر این اساس، دستور اجرایی تازه دونالد ترامپ در خصوص تعلیق سفر شهروندان ( برخی کشورهای مسلمان) به این کشور با نخستین چالشِ قانونی خود روبرو شد. مردی سوری که از سال گذشته تاکنون مقیم آمریکاست و قصد داشت به همسر و دختر سه ساله اش برای مهاجرت از کشور جنگ زده سوریه کمک کند، علیه دستور اجرایی ترامپ شکایت کرد. قاضی فدرال دادگاه نیز اعلام کرد دولت آمریکا اجازه ندارد مانع ورود خانواده سوری به خاک این کشور شود. این مرد سوری که هویت او به علت نگرانی درباره امنیت خانواده اش فاش نشده است، در دادگاه استدلال کرد دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا هنوز ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور است و بنابراین، حق او برای دریافت روادید و همچنین آزادی مذهب را نقض می کند.

رئیس جمهورِ آمریکا روز دوشنبه هفته گذشته، دستور اجرایی تازه ای با لحن ملایم تر صادر کرد که ورود مسلمانان از شش کشور عمدتاً مسلمان به آمریکا را ممنوع می کند. هم اکنون برخی ایالت ها هم شکایت قانونی علیه رئیس جمهور آمریکا را آغاز کرده اند، تا برای لغو دستور اجرایی تازه دونالد ترامپ در سراسر کشور حکم قضایی بگیرند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار