وزیر امور خارجه ترکیه به فرانسه می رود

مقامات ترکیه از سفر وزیر امور خارجه این کشور به فرانسه برای شرکت در یک تجمع خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، مقامات ترکیه روز شنبه اعلام کردند مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه این کشور قرار است روز یکشنبه در فرانسه در یک تجمع شرکت کند.

اعلام این موضوع توسط مقامات ترکیه در حالی است که روز گذشته، هلند از فرود آمدن هواپیمای حامل چاووش اوغلو در این کشور جلوگیری کرد. علت این اقدام مقامات هلند، اختلافات به وجود آمده در خصوص تجمع های سیاسی ترکیه ای ها در هلند اعلام شد.

یک مقام دولت ترکیه در ناحیه «موزل Moselle» فرانسه در این باره گفت: چاووش اوغلو قرار است ساعت 12 ظهر به وقت گرینویچ در شهر «متز Metz » در شرق فرانسه سخنرانی کند.

وی افزود: در حال حاضر هیچ طرحی مبنی بر جلوگیری از برگزاری این تجمع وجود ندارد.

وی که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: وظیفه ما اطمینان حاصل کردن از این است که هیچ موضوعی، نظم عمومی را تهدید نمی کند و در حال حاضر چنین تهدیدی وجود ندارد. نیروهای پلیس فرانسه در زمان برگزاری این تجمع در محل حضور خواهند داشت.

اعلام این خبر در حالی است که یک انجمن اسلامی مورد حمایت ترکیه در فرانسه نیز برنامه این تجمع را در صفحه خود در پایگاه اینترنتی فیس بوک منتشر کرد.

اردوغان به دنبال جلب حمایت مهاجران ترکیه ای در اروپا برای پیروزی در همه پرسی شانزدهم آوریل است. وی وعده داده است نتیجه این همه پرسی بتواند آینده ترکیه را ترسیم کند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار